Agencje PR w obliczu nowych wyzwań

Agencje PR w obliczu nowych wyzwań

Podczas corocznego spotkania agencji PR, zrzeszonych w sieci IPRN, które odbyło się w tym roku w Moskwie, przedstawiciele firm z całego świata dyskutowali o zmianach, jakie zachodzą obecnie w branży public relations.

Agencje PR muszą przystosować się do wyzwań epoki cyfrowej, która odmienia zachowania konsumentów na całym świecie – przyznali członkowie IPRN (International Public Relations Network), jednej z największych sieci zrzeszającej agencje PR, którzy uczestniczyli w dorocznym spotkaniu. W tym roku odbyło się ono pod koniec czerwca w Moskwie. Annual Global Meeting zorganizowane przez agencję działającą na rosyjskim rynku – PR-Partner – zgromadziło ponad 30 specjalistów PR z kilkudziesięciu krajów całego świata. Była to okazja do rozmowy na temat światowych trendów w PR i wymiany doświadczeń.

Członkowie IPRN spotykają się raz do roku w celu zacieśnienia wzajemnych relacji. Dzięki omówieniu bieżących trendów na międzynarodowych rynkach i głębszemu ich zrozumieniu mogą oni lepiej dostosować się do potrzeb i oczekiwań klientów. Wśród omawianych zagadnień znalazł się Media Speed Dating, nowy sposób współpracy z mediami w Rosji, oraz kwestia zwiększenia integracji usług świadczonych przez agencje PR w celu zaspokojenia rosnących potrzeb klientów.

Coraz trudniej specjalizować się tylko w jednym obszarze. Klienci agencji muszą być wszędzie tam, gdzie są konsumenci. W związku z tym oczekują oni zapewnienia im obecności w każdym kanale komunikacji. Szerokie dotarcie do konsumenta zwiększa szanse na odniesienie sukcesu. A temu zadaniu muszą sprostać współczesne agencje PR. Dlatego zwykłe prowadzenie biura prasowego czy media relations już nie wystarczą. Musimy otworzyć się na digital, czy event marketing – powiedział Paweł Bylicki, prezes Zarządu agencji Public Dialog, która jest jedynym reprezentantem IPRN w Polsce.

Konsumenci są obecnie zalewani newsami i wiadomościami marketingowymi. W związku z czym konieczność dostarczania klientom kreatywnych sposobów dotarcia do nich nigdy dotąd nie była tak wysoka. – Jeśli się nie wyróżnisz, zginiesz w tłumie. Jeśli twój przekaz nie będzie się wyróżniał z głównego strumienia informacji, zmiesza się z nim i stanie niesłyszalny – dodał Paweł Bylicki.

Nasze coroczne spotkania pozwalają nam dzielić się wiedzą z kolegami z całego świata i wymieniać doświadczeniami z najlepszymi specjalistami w naszej branży – powiedział Luis Gonzalez, prezes IPRN.

Laureaci konkursu „Projekt Roku”

Doroczna konferencja jest także okazją dla agencji zrzeszonych w IPRN do zaprezentowania swoich najlepszych kampanii i udziału w konkursie „Projekt Roku”. Pozwala on zorientować się członkom IPRN w rodzajach działań PR, które prowadzone są w innych częściach świata.

Tegorocznym zwycięzcą konkursu „Projekt Roku” została agencja Schwan Communications z Niemiec, nagrodzona za kampanię „MusikImPuls”.

Wyróżnienia zostały przyznane:

  • Agencji Binsfeld (Luksemburg) w kategorii projektów międzynarodowych za projekt: „Larger Sheet Piles From Arcelor Mittal Connecting Pioneers”,
  • Agencji JPA Healthcare (USA) w kategorii projektów konsumenckich za projekt: „Let's Step out of the Shadows and Check in on Eating Disorders”,
  • Oraz agencji Evercom (Hiszpania) w kategorii B2B za projekt „Watch It in the Bar”.

Podczas spotkania została zaprezentowana nowa strona sieci. Zawiera prezentacje case study, poszczególnych jej członków, znajduje się pod adresem.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij