Markowe festiwale muzyczne, czyli czym nas kuszą marketerzy

Markowe festiwale muzyczne, czyli czym nas kuszą marketerzy
Oprócz zwrócenia naszej uwagi na swój produkt bądź usługę marki zachęcają nas do tworzenia wokół siebie społeczności. Wiadomo, że najtrudniej jest zainteresować, więc marketerzy prześcigają się w pomysłach, tworzeniu kreacji i strategii.
O autorze
2 min czytania 2017-07-10

Jaki jest więc złoty środek, który przekona nas do bratania się z marką?

Muzyka, która jest nieodzowną częścią naszego życia angażuje najbardziej. Słuchamy jej pracując, sprzątając, a nawet biorąc prysznic, więc nic dziwnego, że największym zainteresowaniem cieszą się markowe festiwale muzyczne!

Jakie marki wykorzystują event marketing, by zatrzymać nas ze sobą jak najdłużej?

Orange Warsaw Festival

Orange Warsaw Festival to impreza, która na stałe przyjęła się w stolicy. Na dwa dni Warszawa przyciąga fanów muzyki z całego świata, gdyż na wydarzeniu występują gwiazdy najwyższego formatu. Samo wydarzenie odbywa się na Torze Wyścigów Konnych na Służewcu. OWF w 2016 roku przyciągnął ponad 50 tysięcy osób! W tym roku, a dokładnie 2 i 3 czerwca mieliśmy okazję posłuchać m.in.: Imagine Dragons, Kings of Leon, Martin Garrix czy Kodaline.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

EB Spot Rejs

EB Spot Rejs to mieszanka tętniącego nadwiślańskim życiem klubu Rejs ze znaną marką piwa EB. W ramach cyklu imprez TYMCZASEM odbędzie się seria koncertów, setów DJskich, projekcje filmowe, czy przedstawienia teatralne. Idea TYMCZASEM to stan tu i teraz, etap gdzieś między Młodością a Dojrzałością, czas, by cieszyć się chwilą, bawić, szukać, doświadczać, eksperymentować. Impreza miała swój start 8 lipca, a jako pierwszy na scenie stanął TEN TYP MESS i duet dj’ski Flitrni.

Żywiec – Męskie Granie

Męskie Granie to ogólnopolska trasa koncertowa, której inicjatorem i pomysłodawcą jest marka Żywiec. W wydarzeniu biorą udział czołowi polscy muzycy oraz twórcy sztuk wizualnych. Pierwsza odsłona projektu miała miejsce w 2010 roku, a celem projektu było i jest – zaprezentowanie twórczego oblicza polskiej sceny muzycznej oraz zachęcenie słuchaczy do muzycznych eksperymentów. W tym roku trasa zaczęła się 7 lipca w Poznaniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od 2014 imprezą towarzyszącą trasie jest projekt Miejskie Granie. Jest to letni cykl koncertów organizowanych przez markę Żywiec wspólnie z trzema kultowymi muzycznymi miejscami – Wrocławski „Plac Społeczny”, Warszawska „Plażowa” i Poznańska „Maltańska Scena Muzyczna”!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

H&M

Rok temu „Królestwo” tym razem „Dworzec”. Tak H&M współpracuje z czołowymi polskimi muzykami. Sympatycy dobrych dźwięków mogli posłuchać najbardziej znanych artystów, którzy występowali na Dworcu Głównym. Projekt jest jednym z elementów globalnego projektu muzycznego H&M Loves Music, który jest rozwijany od 7 lat. „Dworzec” wystartował 9 czerwca i trwał przez kolejne trzy weekendy!

Republika Kaktusa

Były wydarzenia dla fanów muzyki elektronicznej i alternatywnej. Marka lodów Kaktus nie zapomniała o fanach rapu. RAP Republika Kaktusa Tour to wyjątkowe muzyczne wydarzenia na imprezowej mapie Polski! Mnóstwo dobrej muzyki w wykonaniu znanych składów polskiej sceny hip-hopowej sprawiło, że impreza zostanie w naszej pamięci przez długi czas. Republika Kaktusa w trasie dotarła aż do 7 miast w Polsce… Może doczekamy się kontynuacji!

T-Mobile Electronic Beats

T-Mobile Electronic Beats to projekt, którego celem jest odkrywanie i tworzenie nowych trendów w świecie kultury miejskiej. Electronic Beats przełamuje bariery stojące między tym, co już popularne, a tym, co na rozpoznawalność i poklask po prostu zasługuje. Od muzyki, przez technologię, po sztukę – wszędzie możemy odkryć coś, co na zawsze zmieni nasze postrzeganie świata.

Jednym z najpopularniejszych projektów był: T-Mobile Electronic Beats wraz z niesamowitymi Gorillaz, którzy w ramach niecodziennej współpracy odwiedzili Polskę po raz pierwszy w historii, dali iście magentowego czadu!

Jakie jeszcze przykład przychodzą Wam do głowy? Podzielcie się z nami w komentarzach, Na pewno dopiszemy je do naszej festiwalowej listy!