Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Białe kuchnie wciąż najmodniejsze – Raport Homebook

Na podstawie badań przeprowadzonych przez Homebook.pl widać dynamicznie zmieniające się preferencje Polaków dotyczące aranżacji kuchennych. Polacy coraz chętniej wracają do tzw. „starego” modelu kuchni, będącej osobnym pomieszczeniem.
O autorze
2 min czytania 2017-08-09
  • W roku 2016 białe ściany wybrało 25% badanych, natomiast w roku bieżącym, ich popularność wzrosła aż o 19%
  • W roku 2016 za posiadaniem osobnej kuchni opowiedziało się 18% ankietowanych, w 2017 o 4% więcej
  • W roku 2016 w polskich kuchniach na frontach zdecydowanie królował połysk (49% ankietowanych), a w roku 2017 stracił na popularności na rzecz frontów matowych (56% ankietowanych)
  • W porównaniu z 2016 rokiem, aż o 7% zmalało zainteresowanie strefą jadalnianą
  • W 2017 roku wzrosła popularność AGD wolnostojącym z 17% na 26%

Cały raport dostępny również na stronie Homebook.pl – ZOBACZ

Rodzaj kuchni

W 2017 roku, podobnie jak w roku ubiegłym, największą popularnością wśród użytkowników Homebook.pl cieszą się kuchnie otwarte na salon (34%). Wzrasta jednak zainteresowanie kuchniami, które stanowią oddzielne pomieszczenie (4% więcej niż w 2016). Co piąty użytkownik portalu Homebook.pl poszukiwał inspiracji kuchni połączonej z wyspą, która ma za zadanie oddzielać strefę kulinarną od wypoczynkowej (21%).

Podział na strefy

Umowny podział kuchennej zabudowy meblowej oraz sprzętów AGD znany jest projektantom już od dawna. Wśród użytkowników portalu homebook.pl niezmiennie największą popularnością cieszy się strefa gotowania. (49%). O 7% zmalało w porównaniu z rokiem ubiegłym zainteresowanie strefą jadalnianą (20%). 17% badanych szukało inspiracji kuchennych, w których znajduje się strefa przechowywania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolor ścian

Biały kolor ścian w aranżacjach kuchennych cieszy się w pierwszym kwartale 2017 roku największą popularnością (44%). W porównaniu z rokiem ubiegłym zainteresowanie nim wzrosło aż o 19%. Średnio co piąty użytkownik portalu Homebook.pl poszukiwał inspiracji kuchennych ze ścianą w kolorze szarym (22%). Popularność wśród badanych zyskuje także czerń (11%). W 2017 roku mniejszą uwagę badanych zwrócił kolor beżowy czy niebieski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rodzaj i kolor frontów

Podobnie jak w zeszłym roku najpopularniejszym kolorem frontów kuchennych jest biały. W roku 2017 interesowało się nim średnio dwóch z pięciu badanych (41%) – to o 10% mniej niż w zeszłym roku. Na drugim pod względem popularności miejscu, pojawiły się fronty imitujące drewno (23%). W tym roku wzrasta zainteresowanie frontami w kolorze szarym (20%).

Biały będzie jeszcze długo dominował w preferencjach inwestorów ze względu na jego neutralność – można do niego dopasować dodatki w dowolnym kolorze. Ponadto bardzo dobrze prezentuje się w połączeniu z ciepłym drewnem oraz z mocnymi akcentami czerni. Nie dziwi także rosnąca popularność szarości, ponieważ tak samo jak biel, szary jest kolorem neutralnym, a do tego funkcjonalnym, gdyż skuteczniej maskuje zabrudzenia.- AGNIESZKA KOLSICKA, AUTORSKA PRACOWNIA PROJEKTOWA GRAFIKA I PROJEKT

Rodzaj blatu

Istotny element podczas urządzania kuchni stanowi także blat kuchenny. Ważne by był przede wszystkim funkcjonalny, ale i atrakcyjny pod względem wizualnym. Ponad połowa użytkowników portalu Homebook.pl wybierała blat kuchenny z drewna (53%). Na drugim pod względem zainteresowania miejscu znajduje się laminat (19%). W roku 2017 spada zainteresowaniem blatami kamiennymi (-4%) i kompozytowymi (-3%).

Przedstawiona w raporcie analiza porównawcza opiera się na danych zebranych przez portal Homebook.pl w 2016 oraz w pierwszym kwartale 2017. Miesięcznie nowoczesną platformę odwiedza średnio 3 miliony użytkowników, ponad 80% to kobiety. Prawie połowę badanych stanowią osoby między 25 a 34 rokiem życia. Dane pochodzą z Google Analytics i prezentują kuchenne trendy. Raport przedstawia dominujące w kuchni sposoby aranżacji, biorąc pod uwagę użyte kolory, materiały i inne rozwiązania, które wpływają na ostateczny wygląd wnętrza.