5 kroków do skutecznej optymalizacji e-sklepu!

5 kroków do skutecznej optymalizacji e-sklepu!
Uzyskanie wysokich not w rankingu Google to przede wszystkim rezultat bogatej treści. Aktualnie artykuły o rozbudowanej strukturze to domena głównie portali informacyjnych czy też edukacyjnych. Właściciele sklepów internetowych nierzadko wpadają w pułapkę zbyt ubogiej treści, zupełnie zapominając...
O autorze
2 min czytania 2017-08-28

fot. unsplash.com

…o roli marketingu internetowego w podnoszeniu wyników sprzedaży. Jak opracować treść sklepu, aby nie tylko była dobrze oceniana przez Google, ale by również sprzedawała?

Przypodobaj się wyszukiwarce Google

Jednym z najczęściej popełnianych błędów w sklepach internetowych jest kopiowanie opisów produktów od producentów. Szczególnie w przypadku szerokiego asortymentu sprzedawcy decydują się na taką praktykę. Warto jednak poświęcić więcej czasu na ten etap budowy e-sklepu, ponieważ Google ocenia treści nie tylko pod względem objętości, ale również unikalności. Jeśli zespół pracowników sklepu jest za mały, aby poradzić sobie z tworzeniem setek opisów produktów, na pomoc mogą przyjść freelancerzy lub agencje marketingu internetowego. Często koszt takiej usługi jest znacznie niższy niż koszt angażowania uwagi sprzedawców, którzy w tym czasie mogliby zająć się pozyskiwaniem klientów i planowaniem strategii sprzedażowej.

Twórz opisy, które sprzedają

Tworząc opisy produktów, nie można zapominać o ich podstawowej roli, czyli informowaniu o produkcie. Zgodnie z badaniami z użyciem eye trackera osoby wchodzące na strony internetowe czytają jej treści w kształcie odwróconej litery L. Oznacza to, że poświęcają czas na przeczytanie pierwszych 2-3 wersów, a pozostałe tylko pobieżnie przeglądają. Aby przemycić najważniejsze treści, należy przygotować opisy produktów zgodnie z tą tendencją. Opis powinien bezwzględnie zawierać pogrubienia najważniejszych treści oraz wypunktowanie cech produktu, które mogą zdecydować o jego zakupie. Opis tekstowy nie powinien być duży objętościowo. Nie jest to jednak regułą, ponieważ są grupy klientów, które chętnie zagłębiają się w treści opisów. Może to dotyczyć kobiet, które zwykle potrzebują szczegółowego opisu kosmetyków czy produktów dla dzieci, troszcząc się o ich bezpieczeństwo. Natomiast w sklepie ze sprzętem komputerowym lepiej skupić się na konkretnych parametrach, gdyż zbyt rozbudowany opis może nie być trafionym pomysłem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spróbuj przemycić wartościową treść

Stworzenie odpowiednich, unikalnych opisów produktów nie wystarczy, by spełnić kryterium bogatej i często aktualizowanej treści. W sklepie internetowym istnieje jednak możliwość stworzenia przestrzeni dla wartościowych informacji, które będą odgrywać jednocześnie rolę content marketingu. Może to być forma bloga z poradami i newsami z branży lub tworzenie artykułów pomagających w dokonaniu zakupu i w bogaty sposób opisujących dostępne w sklepie grupy produktowe. Tego typu teksty to korzyść zarówno w postaci lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, jak także sposób na zainteresowanie użytkowników ofertą sklepu.

Wypromuj swój sklep

Nowo powstały sklep internetowy zwykle potrzebuje wsparcia w postaci reklam, aby zaistnieć wśród użytkowników Internetu. Jedną z najskuteczniejszych form promocji jest kampania reklamowa AdWords. W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, tutaj łatwo możemy zmierzyć efekty za pomocą Google Analytics. Co warto wiedzieć, gdy decydujemy się na tego typu kampanię? Jeśli zlecamy taką usługę komuś z zewnątrz, obowiązkowo prośmy o prowadzenie raportów efektów i dowiedzmy się, czy zmiany w treści reklam będą dodatkowo płatne (jest to szczególnie istotne, gdy zechcemy komunikować okresowe obniżki cen i wyprzedaże). Profesjonalna agencja powinna zacząć od konfiguracji konta w taki sposób, aby możliwe było śledzenie dokonywanych zakupów. Dane w postaci liczby odsłon reklamy i kliknięć to za mało, by ocenić skuteczność kampanii dla sklepów internetowych. Rolą kampanii AdWords w sprzedaży online jest bowiem nie tylko kreowanie wizerunku, ale również generowanie konwersji w postaci pozytywnie zakończonych transakcji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pamiętaj o pierwszym wrażeniu!

Gdy już zadbamy o treści, które zapewnią nam wysoką pozycję w Google, warto także przyjrzeć się funkcjonalności samego sklepu. Aby przekonać się, czy jest on przyjazny dla użytkowników, warto przeprowadzić profesjonalny audyt badający treść sklepu, trudność dokonania zakupu i uzyskania podstawowych informacji związanych z samym sprzedawcą. Efektem takiego audytu może być znaczący wzrost liczby kupujących, poprzez uproszczenie procesu zakupowego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Optymalizacja sklepu internetowego to proces, który warto powierzyć profesjonalistom. Szczególnie jeśli jest to mały sklep z 1-2-osobowym zespołem. Praca nad treścią oraz użytecznością sklepu jest czasochłonna i wymaga doświadczenia, o które trudno na początku kariery w e-commerce.