'Oh, about beer I never lie,' Crandall said - Content Marketing w wydaniu Browarów

Content Marketing

partnerem merytorycznym działu jest Content Solutions

'Oh, about beer I never lie,' Crandall said - Content Marketing w wydaniu Browarów

Piwo i wszelkiej maści alkohole to wyjątkowo niesprzyjający marketingowi zawodnicy. Dlaczego? Ponieważ w wielu przypadkach kreacje i wszelkie próby stworzenia czegoś wyjątkowego wychodzą po prostu źle, agresywnie oraz nieudolnie. Oczywiście nie oznacza to, że niemożliwym jest stworzyć treści...

fot. unsplash.com

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

...z procentami w tle, które będą miały swobodny, nienachalny wydźwięk i przypadną do gustu odbiorcom.

Choć browary często mogą się kojarzyć z suchymi żartami, niskobudżetowym serialem oraz nieokrzesanymi krasnoludami — za pomocą 5 przykładów, udowodnię, że piwo ma marketingową moc i wiele twarzy! Może być głosem kraju, walczyć przeciwko pijanym kierowcom, a przede wszystkim - nigdy nie stanie się passè.

1. Old Irish & 100% Real Virtual Reality

Kiedy kraftowy browar Old Irish wchodził na gruziński rynek, postanowił w umiejętny sposób przekonać obywateli tego kraju o wyjątkowości ich piwa. Okazało się, że nie będzie to proste zadanie, ponieważ Gruzini po prostu nie wierzą w podniosłe slogany reklamowe. Twórcy postanowili więc, że postawią na proste hasło: 100% irlandzkiej receptury, 0% kiczowatych tekstów. Później przyszedł czas na pokazanie obywatelom, dlaczego właśnie to piwo jest najlepsze, a sam browar godny zaufania. Puste słowa zostały w kącie, a gwiazdą stały się okulary VR, które zabrały przechodniów na wyprawę, której nigdy nie zapomną.

2. Żywiec & Ż

“Cieszmy się z małych rzeczy, bo wzór na szczęście w nich zapisany jest!” - tak w 2011 roku śpiewała Sylwia Grzeszczak, a browar Żywiec wziął sobie do serduszka ten tekst... i słusznie! Prostota to główny składnik kreacji Żywca, o prawdziwie magicznym charakterze. Konia z rzędem temu, który słysząc o tym piwie, nie ma przed oczami czerwonej literki Ż! W tym przypadku naprawdę nie trzeba wiele mówić. Wystarczy spojrzeć i cieszyć się z małych rzeczy!

3. Jelen & Superstitious

Dzięki Serbii możemy śpiewać “Prawy do lewego” i oglądać emocjonujące mecze tenisa ziemnego. W obliczu tych dobrodziejstw, Polacy od Serbów mogą się wiele nauczyć, a w pierwszej kolejności - dystansu do siebie! Jak przekuć narodowe stereotypy w najlepsze cechy? Z odpowiedzią przychodzi Jelen, serbski browar, który w 2010 roku pokazał światu, że Serbia, to nie tylko piękne zamki i niesamowite formy skalne, a przede wszystkim, wyjątkowi ludzie!

4. Carlsberg & lberg

Problem pijanych kierowców, mimo wielu kampanii społecznych, niestety nadal jest aktualny. Całe szczęście — producenci alkoholu nie pozostają bierni, a stają po stronie walczących z tym zjawiskiem. Wspaniałym przykładem tej strategii jest kreacja Carlsberga, która urzeka prostym, a jednocześnie mocnym przekazem.

5. Harbin Beer & Happiness Without Borders

W związku z Igrzyskami Olimpijskimi w 2016 roku, chiński browar Harbin postanowił wykorzystać sportowego ducha do pojednania osób mieszkających w przygranicznych rejonach Chin (Myanmar, Mongolia, Wietnam, Rosja, Kazachstan). Granice geograficzne zamieniły się w pola sportowych pojedynków oraz... pojednań! Spot ten jest kwintesencją wspólnego picia piwa — jedność oraz przyjaźń (a zarazem content na najwyższym poziomie)!

Piwo to jeden z najstarszych alkoholi, dlatego z nim w parze idzie historia, tradycja oraz określone rytuały. Teraz jest czas, aby przestało ono kojarzyć się z imprezami studenckimi, a zaczęło być symbolem przyjaźni, relaksu, wsparcia, a przy okazji hot contentu!

 

Autorka:

Dominika Drobiazg
agencja marketingowa Goodkloo

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij