Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Automatyzować – ale jak?

Automatyzować – ale jak?
Systemy B2B to oprogramowanie, które w ostatnich latach znacząco zyskało na popularności. Stało się to m.in. za sprawą dotacji unijnych, które umożliwiły dofinansowywanie projektów IT wspierających procesy biznesowe przedsiębiorstw, a także...
O autorze
3 min czytania 2017-09-04

fot. unsplash.com

…nieustannego wzrostu wartości wymiany handlowej w sektorze B2B na rynku. Przede wszystkim jednak zauważono zdecydowane korzyści, które generowało za sobą ich wdrożenie tego rodzaju rozwiązań. Platformy automatyzują i standaryzują działanie firmy usprawniając obsługę jej wewnętrznych procesów. Które prace przedsiębiorstwa dzięki systemowi B2B mogą przebiegać sprawniej? Podpowiadamy!

Systemy B2B to dedykowane rozwiązania informatyczne, które integrują wokół siebie różne podmioty biznesowe umożliwiając im zawieranie za pośrednictwem narzędzia określonych transakcji oraz ich obsługę. Dzięki szeregu dedykowanych funkcjonalności usprawniają obsługę licznych procesów i wypierają pozostałe narzędzia komunikacyjne.

Realizacja zamówień dużo szybsza

Kluczowym argumentem przemawiającym za wdrożeniem oprogramowania B2B jest usprawnienie procesu obsługi zamówień. Dzięki licznym funkcjonalnościom wszystkie składowe procesu są integrowane wokół jednego narzędzia – dedykowanego oprogramowania. Twoi klienci zyskują dostęp do aktualnych i rozbudowanych informacji produktowych wraz z określonymi stanami magazynowymi, które są bieżąco aktualizowane. System daje im także wgląd w historię zamówień oraz wszystkie dokumenty handlowe. Klient może także samodzielnie kontrolować status zamówienia, a także dokonywanych płatności. Oprogramowanie B2B zdecydowanie usprawnia więc komunikację pomiędzy podmiotami B2B oraz automatyzuje i standaryzuje proces obsługi. Dzięki temu pracownicy firmy zyskują czas zdecydowanie mniej angażując się w tego rodzaju czynności, klient z kolei za pośrednictwem systemu sporą część działań może wykonać sam – np. pobrać duplikat faktury vat.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Komunikacja automatyczna, ale wciąż indywidualna

Systemy B2B usprawniają funkcjonowanie komunikacji na linii: firma – kontrahent. Posiadając stały dostęp do dokumentów sprzedażowych oraz informacji na temat swoich produktów klient kontaktuje się z obsługą w sprawach wyjątkowo dla niego istotnych. Platforma B2B pozwala więc usprawnić kontakty z klientami i dostawcami rozsianymi po całym kraju lub także świecie, dokonującymi regularnych i licznych transakcji biznesowych. Dedykowana platforma umożliwia także indywidualizowanie warunków dla poszczególnych kontrahentów, a dzięki zintegrowaniu jej z systemem CRM możemy gromadzić dane na temat klienta i jego historii zamówień. Na podstawie tego rodzaju danych możemy opracować indywidualną strategię sprzedażową i promocyjną dla danego klienta, przyznając mu np. rabaty na określone produkty. Odpowiednio wykorzystując system B2B możemy więc znacząco zautomatyzować proces sprzedaży i jej obsługi dając klientowi poczucie indywidualnego traktowania i profesjonalizmu.

Realny wzrost sprzedaży?

Bardzo wyraźną zaletą wdrożenia systemu B2B jest zmniejszenie zaangażowania pracowników firmy w obsługę zamówień, a co za tym idzie umożliwienie im skoncentrowania się na pozyskiwaniu nowych rynków zbytu. Drugim czynnikiem sprawiającym, że wdrożenie systemu B2B podnosi poziom sprzedaży jest fakt iż umożliwia on klientom samodzielne dokonywanie zamówień za jego pośrednictwem. Twoi kontrahenci nie muszą robić tego przez pracowników firmy. Oznacza to więc, że nasi kontrahenci będą mogli dokonywać zamówień 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu z dowolnego miejsca. Dedykowana platforma zawiera także szereg rozwiązań cross i up sellingowych, co realnie przełoży się generowanie sprzedaży komplementarnej oraz zwiększenia wartości koszyka. Maksymalnie uproszczona i intuicyjna ścieżka zakupowa będzie również sprzyjała automatyzacji sprzedaży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Racjonalizacja kosztów

Dzięki odpowiednio wdrożonym funkcjonalnościom platforma B2B sprzyja także racjonalizacji polityki finansowej firmy. Przede wszystkim pozwala na ograniczenie kosztów utrzymania biura obsługi klienta oraz samych zamówień, a także kosztów komunikacji z klientem – wiele procesów zostaje skoncentrowanych wokół narzędzia informatycznego. Wyeliminowany zostaje także czynnik ludzki w przypadku kwestii rozliczeń finansowych, co niweluje ryzyko pomyłki. Równocześnie platforma usprawnia monitorowanie zaległości klientów i ułatwia ich egzekwowanie poprzez wbudowane alerty.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Klient też zyskuje

Mówiąc o licznych procesach, które zostaną usprawnione w firmie posiadającej dedykowany system B2B warto spojrzeć także korzyści, które odnotuje jej docelowy klient. Przede wszystkim użytkowanie dedykowanego oprogramowania pozwoli mu zracjonalizować swoją polityką magazynową – klient będzie miał dostęp do całej historii zamówień, a także aktualnych stanów magazynowych produktów. Oznacza to, że będzie wiedział ile interesujących go produktów jest dostępnych właśnie w tym momencie (system automatycznie aktualizuje je po każdym złożonym zamówieniu). Na podstawie dokumentacji sprzedażowej i historii zakupów łatwiej będzie mu planować i racjonalizować swoje plany zakupowe. Pozwoli mu to uniknąć posiadania znacznych nadwyżek produktowych, a co za tym idzie ograniczyć koszty ich magazynowania. Sam proces składania zamówienia i weryfikowania statusu będzie dużo łatwiejszy i szybszy.

Przepis na sukces?

Systemy B2B to rozwiązania idealne dla podmiotów współpracujących regularnie z różnymi firmami zlokalizowanymi w różnych miejscach kraju i świata. Kluczem do sukcesu tego rodzaju wdrożenia jest jednak uważna analiza przedwdrożeniowa umożliwiająca precyzyjne określenie oczekiwań i potrzeb dwóch grup użytkowników: właściciela platformy i jego odbiorców. Dzięki temu będziemy mogli maksymalnie wykorzystać wynikający z tego rodzaju rozwiązania potencjał.