Izabela Albrychiewicz na czele polskiego Wavemaker

Tim Castree, globalny CEO MEC i Wavemaker powołał Izabelę Albrychiewicz, CEO polskiego biura MEC, na stanowisko CEO Wavemaker - nowej agencji WPP, która powstanie w styczniu po połączeniu firm MEC oraz Maxus.
O autorze
2 min czytania 2017-09-07

Albrychiewicz wprowadzi na rynek oraz pokieruje jedną z największych firm komunikacji marketingowej w Polsce.

Izabela Albrychiewicz w styczniu przyszłego roku obejmie stanowisko prezesa Wavemaker, firmy, która będzie owocem fuzji MEC i Maxus, agencji należących do holdingu WPP. Obecna prezes MEC wprowadzi na rynek spółkę, która w chwili powstania będzie dysponowała blisko 17 proc. udziałem w rynku agencji mediowych* w Polsce.

Integracja MEC i Maxus ma uwypuklić kluczowe dla pozycjonowania i specjalizacji Wavemaker obszary: mediów, kontentu i technologii. Podlegający Izabeli Albrychiewicz zespół specjalistów nowej struktury będzie pracował w blisko 300-os. składzie.

Izabela Albrychiewicz jest związana z MEC i WPP od blisko 20 lat. W 2009 r. przejęła kierownictwo, a w 2011 r. objęła stanowisko prezesa i CEO polskiego biura MEC. Pod jej kierunkiem agencja inwestowała w zaplecze analityczne (rozwijając usługi Analytics & Insight), strategiczne (powołując markę Syntax), kontentowe i technologiczne. Agencja rosła nie tylko w wymiarze ilościowym (przez siedem lat z rzędu MEC plasował się na pierwszym miejscu w rankingu RECMA), ale też stale podnosiła jakość usług dla reklamodawców. Dowodzą tego m.in. specjalistyczna obsługa marketerów spoza regularnego portfolio spółki czy sukcesy w branżowych konkursach, m.in. pierwsze miejsce w rankingu Effie podsumowującym ostatnich 15 lat konkursu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Albrychiewicz, poza pracą dla MEC, aktywnie angażuje się w życie branży i kształtowanie standardów polskiego rynku reklamy. Zasiada w zarządach SAR oraz IAA.

Osiągnięcia biznesowe Izabeli Albrychiewicz i jej aktywność na forum zostały docenione były w licznych konkursach i plebiscytach – przyszła CEO Wavemaker była pierwszą kobietą uhonorowaną tytułem AdMana przez magazyn „Press”, „Wprost” wyróżnił ją tytułem Wizjonerki XXI wieku, a „Puls Biznesu” nominował do nagrody w konkursie 100 kobiet biznesu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak podsumowuje Tim Castree „Jestem przekonany, że Izabela to właściwy człowiek na właściwym miejscu. Inspirujący lider, który na bazie tego, co najlepsze w MEC i Maxusie wykreuje nową jakość na rynku agencyjnym w Polsce”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jednocześnie nową rolę w strukturach GroupM obejmuje Jaromir Sroga, obecny prezes Maxusa. Jako head of transformation polskiego oddziału GroupM, będzie odpowiadał m.in. za nowe projekty specjalistycznych agencji należących do tej struktury i działania związane z transformacją w obrębie agencji grupy, w tym m.in. kwestią fuzji MEC i Maxusa. Jaromir Sroga będzie raportował bezpośrednio do Anny Lubowskiej, CEO GroupM. W nowej roli ma skorzystać z doświadczenia, które zdobywał przy rozbudowie Maxusa – w ostatnich latach jednej z najszybciej rozwijających się agencji (16 proc. wzrost obrotów w 2016 r. wg RECMA), zdobywcy wyróżnienia w tegorocznej edycji konkursu Dom Mediowy Roku „Media & Marketing Polska”.

 

Wavemaker w liczbach:

  • Obroty: 38 mld dolarów
  • Pracownicy: 8,500
  • Specjaliści digital: 2,900+
  • Specjaliści od kontentu: 750+
  • Specjaliści w zakresie zarządzania danymi: 400+
  • Specjaliści od technologii: 200+
  • Liczba biur: 139
  • Liczba krajów: 90

 

*na podst. danych z raportu RECMA Overall Activilty Volume 2016