Przyszedł czas na nową strategię biznesową i zmiany personalne.
Efektywny rozwój
Szybko rozwijający się sektor e-commerce powoduje wzrost znaczenia usług transgranicznych i wymaga wyjątkowo specjalistycznej koordynacji logistyki dla handlu międzynarodowego. Wykorzystując intensywny wzrost handlu internetowego, konkurencyjność produktów z Chin i innych krajów regionu oraz geopolityczne usytuowanie Polski, Grupa Mall chce jeszcze silniej zaznaczyć swoją obecność i ugruntować pozycję lidera w tej części Europy. Zmiany w Mall.pl mają związek z rozwojem firmy na rynku polskim i wdrożeniem nowej strategii biznesowej, która ma opierać się na stworzeniu bardzo efektywnego i funkcjonalnego „xborderu”, wykorzystującego siłę zakupową Grupy Mall w Czechach i jeden z najnowocześniejszych i w pełni zautomatyzowanych magazynów e-commerce w Pradze. Polski rynek e-commerce rośnie z roku na rok o ok. 15 proc i to szybkie tempo wzrostu wymusza konsolidację działań. Podobna strategia sprawdziła się już na słowackim rynku, stąd też będzie teraz wdrażana na rynek Polski.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Na potrzeby nowej strategii powstanie nowa platforma typu marketplace, uzupełniająca sprzedaż i logistyczną obsługę w centrali w Czechach. Ku końcowi dobiegają rozmowy z kilkoma kluczowymi partnerami biznesowymi w projekcie pilotażowym uruchomienia nowego marketplace’a.
Strategiczne zmiany
W związku ze zmianami strategii działań na polskim rynku, ze stanowiska Prezesa Zarządu rezygnuje Vit Endler, a Katarzyna Windysz obejmuje stanowisko Country Managera Polska.
Katarzyna Windysz od wielu dobrych lat związana jest z branżą e-commerce i posiada wysokie kompetencje w zakresie sprzedaży oraz rozwoju biznesu. Przez ponad 5 lat pracowała w Mall.pl, w tym piastując stanowisko Dyrektora Handlowego. Wcześniej przez kilka lat pracowała w dziale handlowym firmy Acana Polska.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
W Mall.pl Katarzyna Windysz będzie odpowiedzialna za rozwój, negocjacje z kluczowymi partnerami oraz nadzór nad wszystkimi działaniami w Polsce. – Jest mi bardzo miło powitać Katarzynę Windysz na stanowisku Country Managera Polski. Jej bogate branżowe doświadczenie na pewno wzmocni kierownictwo w Grupie Mall – mówi Vit Endler. – To ekscytująca kontynuacja wzrostu na polskim rynku i dalszej popularyzacji e-commerce w Polsce. Jestem przekonany, że Katarzyna będzie kontynuowała rozwój i umacnianie pozycji Mall.pl w Polsce.. Wierzę, że Grupa Mall wdrażając przyjętą strategię, jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję rynkową – dodaje V. Endler.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Vit Endler rozpoczynał swoją karierę zawodową w Copy General, gdzie spędził 13 lat na stanowiskach Dyrektora Sprzedaży i Marketingu, wprowadzając firmę na polski rynek i rozwijając z sukcesem jej obroty. W 2010 r. dołączył do Internet Mall Polska jako Country Manager. W 3,5 roku rozwinął firmę z 8 pracownikami i 10 zamówieniami dziennie w jeden z czołowych i najszybciej rozwijających się e-commercowych biznesów, zatrudniający 160 pracowników i osiągający obrót w wysokości 50 milionów euro. Od 2014 r. był odpowiedzialny za całość zagranicznych operacji w Netretail Holding oraz całokształt działalności firmy, w tym objął stanowisko Prezesa Zarządu Mall.pl. Jako manager z wieloletnim doświadczeniem we wprowadzaniu marek na rynki zagraniczne i prowadzeniu dialogu z konsumentem, będzie od tego roku niezależnym konsultantem i doradcą e-commerce, w tym dla Mall.pl. – Chcę wykorzystać swoją wiedzę i zdobyte wieloletnie doświadczenie zarówno w e-commerce i biznesie, by wspierać inne firmy w ich drodze do sukcesu. Równocześnie jeszcze bardziej aktywizować się na polu konferencyjnym i naukowym, dzieląc się z innymi tym, czego już się nauczyłem i pomagając innym, mierzyć się z wyzwaniem jak efektywnie zarządzać i wykorzystać jeden z najcenniejszych potencjałów sprzedaży online w czasach omnichannel – uzupełnia Endler.
Jednym z pierwszych dodatkowych projektów, w który zaangażuje się Vit Endler będzie Virtooal.com, oferujący innowacyjne, a przede wszystkim realnie redukujące ilość porzuconych koszyków, rozwiązanie wirtualnego lustra dla e-commerce z branży fashion i beauty.