Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

„Bądź mądry” powraca – dziewięcioro blogerów wspólnie z Kompanią Piwowarską zachęca do odpowiedzialnej konsumpcji

Rok po starcie kampanii „Bądź mądry”, organizowanej przez Kompanię Piwowarską, ruszyła jej czwarta odsłona, która jednocześnie jest powrotem do pierwotnej formuły akcji.
O autorze
2 min czytania 2017-09-18

Dziewięcioro popularnych blogerów, koszulki z humorystycznymi, nieco prowokacyjnymi hasłami i krótkie, zabawne filmy – wszystko po to, by promować odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.

Czwarta edycja „Bądź mądry” wystartowała 9 września. W ruch ponownie poszły dobrze znane koszulki z napisem Jestem mądra i to mi nie ciąży, Jestem mądry(a) i dobrze się prowadzę oraz Jestem mądry(a), trzeźwy i przystojny/Jestem mądra, trzeźwa i seksowna, a przed kamerą stanęło tym razem dziewięcioro blogerów.

Data premiery filmów – Światowy Dzień FAS – jest nieprzypadkowa, ponieważ edukacja na temat konieczności zrezygnowania z alkoholu w ciąży stanowi bardzo ważny element kampanii. Tę postawę propagują blogerki parentingowe: Ania Stożek (Mamoholiczka), Wiola Galla (Mama Bloguje) i Marta Andreasik (Mama Subiektywnie). Do bycia odpowiedzialnym kierowcą zachęcają Karolina Kaliś (DwaPlusCztery), Marcin Perfuński (Supertata.tv) oraz Marcin Kuc (Jaja w kuchni). Natomiast Paulina Hofman (Smakowity kąsek), Agata Chmielewska (Eksperymentalnie.com) i Alicja Wegner (Mamala) przypominają, że alkohol jest tylko dla pełnoletnich i że powinni oni zachować umiar w konsumpcji. Idea odpowiedzialnego spożycia alkoholu – „nie” dla picia alkoholu przez nieletnich, prowadzących pojazdy oraz przyszłe mamy – znowu połączyła przedstawicieli różnych obszarów polskiej blogosfery: zaangażowanych rodziców, miłośników kulinariów oraz wnikliwych obserwatorów i komentatorów codziennego życia.

– Nasze doświadczenia z ubiegłego roku pokazały, że komunikowanie poważnych tematów w lekki, nieco zabawny, oryginalny sposób to doskonały pomysł. W „Bądź mądry” mamy i pozytywny przekaz, z którym łatwo się identyfikować, i możliwość zamanifestowania odpowiedzialnej postawy poprzez fajną koszulkę i wreszcie wsparcie, jakiego udzielili nam cieszący się autorytetem blogerzy. Dzięki temu ta kampania naprawdę działa i edukuje, znacznie skuteczniej niż straszenie konsekwencjami i nudne moralizowanie – mówi Joanna Kwiatkowska, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To już kolejna odsłona cieszącej się dużą popularnością akcji, która rozpoczęła się w sierpniu 2016 roku. Wtedy w koszulkach promujących odpowiedzialną konsumpcję wystąpiło dziesięcioro znanych blogerów, m.in. Marysia Górecka (Mamy Gadżety), Natalia Tur (Nishka), „Poszukiwacz” Adam Wiejak czy Maciej Mazurek (Zuch). „Bądź mądry” uzyskała wówczas nominację w konkursie Kampania Społeczna Roku w kategorii „Programy edukacyjne firm (CSR)”.

Dwie kolejne edycje – na przełomie 2016 i 2017 r. oraz wiosną tego roku – poruszały tematykę ekologiczną i zwracały uwagę na to, że należy odpowiedzialnie obchodzić się z opakowaniami po piwie: oddawać do sklepu butelki zwrotne, a bezzwrotne oraz puszki segregować i poddawać recyklingowi lub też dawać im drugie życie, przerabiając na użyteczne przedmioty. W obu przypadkach partnerem Kompanii Piwowarskiej była organizacja odzysku opakowań Rekopol.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nowa seria filmów także spotkała się z ciepłym przyjęciem i zebrała wiele przychylnych komentarzy. Podczas pierwszego tygodnia obejrzano je już niemal 200 tys. razy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się