Hospicjum szuka stałych darczyńców, pomagają aktorzy i wolontariusze

W niedzielę 17 września o godz. 11:30 przy ul. Chmielnej w Warszawie miał miejsce happening Fundacji Hospicjum Onkologiczne. Wzięli w nim udział aktorzy teatralni i telewizyjni z Fundacji “Powrót Pegaza” oraz pracownicy i wolontariusze hospicjum. Wydarzenie promowało akcję “18,60”.
O autorze
1 min czytania 2017-09-18

W evencie wzięli udział: Przemysław Bluszcz – Ambasador Fundacji Hospicjum Onkologiczne, Elżbieta Marciniak – Prezes Fundacji „Powrót Pegaza” artyści zrzeszeni w Fundacji „Powrót Pegaza”: Małgorzata Rożniatowska, Anna Szymańczyk, Marek Frąckowiak, Andrzej Grabarczyk, Tadeusz Siudym. Aktorzy wraz z wolontariuszami hospicjum rozpoczęli od teatralnego szukania czegoś: w kieszeniach, torebkach a nawet w donicach. Następnie rozdawali ulotki i wyjaśniali ideę akcji “18,60”. Finałem był przemarsz ul. Marszałkowską wzdłuż Domów Towarowych Centrum. Całość dokumentuje film:

– Naszym największym wyzwaniem jest pozyskiwanie środków na utrzymanie hospicjum, co miesiąc brakuje nam 80 tys. zł. W akcji “18,60” zachęcamy do stałego wspieranie naszych pacjentów. Walczymy również z myśleniem o hospicjum jako umieralni. Wychodzimy na zewnątrz, żeby pokazać, że u nas ludzie przeżywają resztę swojego życia w jakości, w cieple w uśmiechu i z dala od trosk – tłumaczy Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa.

Skąd akcja “18,60 zł”?

Miesięcznie w Fundacji brakuje ok. 80 tys. zł i to mimo już podejmowanych działań (dane na 30 czerwca 2017 r.). W 2013 r. wyznaczyliśmy sobie cel, aby brakującą kwotę uzyskiwać ze stałych miesięcznych wpłat. Ówczesna luka finansowa podzielona przez naszą liczbę darczyńców dała właśnie kwotę 18,60 zł. Nie wszyscy jednak wspierają nas cyklicznie. Stąd działania zachęcające do regularnej pomocy.

Fundacja Hospicjum Onkologiczne
Od 1990 r. niesiemy bezpłatną pomoc pacjentom zmagającym się z trudami choroby onkologicznej. W skali roku 130-osobowy zespół otacza opieką 3 200 pacjentów (w ramach hospicjum stacjonarnego i domowego). Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu i wielkiemu sercu darczyńców oraz wolontariuszy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj