Newspoint mierzy nastroje gospodarcze w mediach

Newspoint, wiodąca firma usług kompleksowego monitoringu mediów, opracowała specjalistyczny wskaźnik na potrzeby platformy informacyjnej www.tnsconsumerindex.pl uruchomionej przez TNS Polska.
O autorze
1 min czytania 2013-05-22

Newspoint odpowiada za przygotowanie wskaźnika mierzącego nastroje w mediach na platformie TNS Consumer Index, która zawiera comiesięcznie aktualizowane dane o kondycji polskich konsumentów, polskiej gospodarki i gospodarstw domowych, pochodzące z cyklicznych badań TNS Polska oraz dane makroekonomiczne.

 Wskaźnik nastrojów w mediach Newspoint mierzy różnicę częstości występowania w serwisach internetowych wypowiedzi związanych ze wzrostem i spowolnieniem gospodarczym. Im więcej pojawia się określeń dotyczących wzrostu gospodarczego, tym wyższe wartości przyjmuje wskaźnik. Określenia te zostały dodatkowo pogrupowane wg czterech wymiarów związanych z funkcjonowaniem gospodarki: koniunktura (dobra lub zła sytuacja gospodarcza), popyt, zatrudnienie oraz inwestycje.

Analizowane są publikacje w języku polskim pochodzące z około 5000 polskich serwisów internetowych monitorowanych przez Newspoint, zawierające informacje o stanie polskiej gospodarki, ale też gospodarek,które są istotne z punktu widzenia polskich konsumentów. W przyszłości możliwe będzie również powiązanie wyników wskaźnika z opiniami konsumentów i sprawdzenie, jak wpływają na nich doniesienia medialne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj