Volkswagen wspiera trud codzienności i pokazuje, że życie nie składa się tylko z sukcesów i radości

Volkswagen wspiera trud codzienności i pokazuje, że życie nie składa się tylko z sukcesów i radości
Obraz rodziny w reklamie zwykle pokazywany jest jako pozytywny, przynoszący radość oraz sens życia ludzkiego, jednak obraz kreowany przez kolorowe czasopisma i reklamy wypacza rzeczywistość. Rzadko kiedy skupiają się one na problemach ludzkich, takich jak ból spowodowany relacjami w rodzinie.
O autorze
1 min czytania 2017-10-04

Volkswagen przeciwstawia się tej sielance, bo wie, że życie to wyboista ścieżka. W nowym, krótkometrażowym filmie widzimy podróż syna z jego ojcem, z której dopiero później możemy wyciągnąć wnioski i zrozumieć, że symboliczny samochód wywołuje wspomnienia z przeszłości i refleksje nad przyszłością. Volkswagen pokazuję poniekąd trud wychowania, subtelnie komunikując, że jest świadkiem niedoskonałości i trudności w codziennym życiu, a w samochodzie znajdziemy więcej niż tylko technologię i gamę przydatnych funkcjonalności.

PS

Podobny sposób komunikacji wybrała IKEA, która przedstawiła nam historię samotnej matki, wracającej wieczorem do domu, gdzie zastaje obraz, powodujący u niej załamanie. Wychodzi ona z mieszkania, by po chwili…

Taki rodzaj komunikacji jest na tyle przyjemny, że konsument nie czuje, że marka chce nachalnie sprzedać mu swój produkt, a tylko uczestniczy w jego życiu, doskonale go rozumiejąc.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS2

Innym przykładem braku zadęcia w reklamie, jest irlandzki spot marki Tesco, który koncentruje się na życiu rodzinnym. Dzięki pięknej narracji, podkreślona zostaje wartość prostych i codziennych momentów rodzinnych, które powinniśmy celebrować i doceniać.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się