Piotr Krauschar (FaceADDICTED): Ze względu na algorytmy portali społecznościowych większą szansę zaistnienia mają formy dynamiczne tj. filmy, animacje, czy też relacje na żywo

Piotr Krauschar (FaceADDICTED): Ze względu na algorytmy portali społecznościowych większą szansę zaistnienia mają formy dynamiczne tj. filmy, animacje, czy też relacje na żywo
19 października wystartowała pierwsza edycja konkursu Timecode Akcja Animacja, skierowanego do twórców animacji i motion designerów. Celem konkursu jest wyłonienie młodych zdolnych twórców i umożliwienie im zaistnienia w branży.
O autorze
3 min czytania 2017-10-24

Z tej okazji, między innymi o tym: dlaczego animowany content jest ważny w komunikacji marketingowej opowiedział nam Piotr Piotr Krauschar, managing partner agencji digitaloweh faceADDICTED, jeden z jurorów konkursu Timecode Akcja Animacja.

Czym obecnie charakteryzuje się marketing w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe to przede wszystkim komunikacja tu i teraz. I nie mówimy już tylko o Facebook, Twitterze czy o innych platformach stricte społecznościowych, ale o cały Internecie, który stał się socjalny. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wchodzić w komunikację z obecnym lub potencjalnym klientem nie tylko na Facebooku, ale też na forach czy na portalach horyzontalnych. Obecna komunikacja odbywa się w czasie rzeczywistym, szybko się pojawia, ale też szybko znika. Treści są ulotne, dlatego też wkład w ich przygotowywanie jest bardzo duży. Jednym z najważniejszych wyzwań jest budowanie lojalności.

Jakie są najskuteczniejsze formy komunikacji w social mediach?

Jak w każdej sytuacji jesteśmy zależni od tematu, sytuacji, pory dnia czy od wielu innych czynników, które moglibyśmy nieskończenie wymieniać. Na pewno sprawdza się storytelling zarówno w formie opisowo graficznej, jak i w tej dynamicznej. Na pewno ze względu na algorytmy portali społecznościowych większą szansę zaistnienia mają formy dynamiczne; czy animacje, czy też relacje na żywo.

Dlaczego content dynamiczny trafia do większości współczesnych odbiorców?

Powodów jest na pewno wiele, ale skupmy się na tych najważniejszych. Żyjemy w czasach kultury obrazkowej, w której ludzie wolą oglądać niż czytać, co niestety wiąże się z tym, że oglądamy dużo dynamicznych treści, często, kiepskiej jakości. Dlatego już tutaj pojawia się wyzwanie dla twórców — w krótkim czasie stworzyć treść, która w kilku, kilkunastu klatkach wybije się ponad reklamowy clutter, która historią, a nie budżetem reklamowym, przyciągnie widza, który wejdzie z marką w dialog, zostawi po sobie ślad, chociażby pozostawi lajka. Kolejny powód to sposób, w jaki skonstruowane są portale społecznościowe i w jaki sposób zarządzają tym, co jest ważne, co ma się pokazać użytkownikom w sposób organiczny, a co przejdzie bez echa. Tutaj mamy do czynienia z algorytmami, a one dziś sprzyjają treściom dynamicznym; animacjom czy też filmom. Dlaczego tak się dzieje? Chociażby dlatego, że np. Facebook od lat czyni zakusy, aby stać się platformą video nr 1. Stąd też ukłon w stronę ruchomych obrazków. Mają się klikać, być widoczne, mają przyciągać użytkowników.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czym cechuje się komunikacja marki „dbającej o klienta”?

Jeżeli mówimy o Internecie, to coraz częściej użytkownik wchodzi w dialog z marką w konkretnym celu, w konkretnej sytuacji i w tym samym momencie oczekuje pomocy czy też rady. Dlatego tak ważnym aspektem jest tutaj czas. Bo skoro pisze do nas Klient z zapytaniem, stojąc jednocześnie przed drzwiami dwóch telekomów, ale jego wiedza na ich temat jest tylko taka, że jeden ma logo pomarańczowe, a drugi logo w kolorze magenty, to możemy go wygrać, właśnie przez to, że jesteśmy responsywni, a przede wszystkim merytoryczni. Nie wystarczy już publikować śmiesznych treści, bo wokół nich nie zbudujemy społeczności, ale już tym, że jesteśmy pomocni, możemy zasłużyć na szacunek i lojalność ze strony użytkownika.

Jaką taktykę obrać, aby dotrzeć do jak największej ilości odbiorców?

Strategii jest wiele, nie ma jednej uniwersalnej. Wszystko zależy od kategorii, do której należy nasza marka; inaczej docieramy do osób, które są potencjalnie zainteresowane zakupem samochodu, a inaczej do tych, którzy powinni kupić bilety do kina na jutrzejszy wieczór. W obu przypadkach, gdy dysponujemy nieograniczonym budżetem, możemy docierać do użytkowników ze skutecznością telewizji, natomiast życie pokazuje, że takich marek jest niewiele. Warto tu wspomnieć telekomy, które na pewno w tej materii przodują. Ale co zrobić, gdy ten budżet nie jest w wersji „sky is the limit”? Tutaj na pewno pomaga budowanie jakościowej komunikacji. Mam na myśli zarówno to, co piszemy, co pokazujemy w postach, ale także to, jak prowadzimy dialog. Ma być dynamicznie i na temat, czasami z przymrużeniem oka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jeżeli jesteś ambitny/a, jeżeli nie chcesz, aby Twoje prace nie pozostawały dla dnie twardego dysku, spróbuj swoich sił w konkursie Timecode Akcja Animacja. Zamiast przechodzić szczeble kariery agencyjnej, zyskasz szansę na zaistnienie w świadomości zarówno klientów, jak i agencji czy domów produkcyjnych, które szukają takich osób jak Ty – młodych, zdolnych i kreatywnych.