Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Domiporta.pl w technologii Responsive Web Design

Domiporta.pl jako pierwszy w Polsce serwis ogłoszeń z rynku nieruchomości dostępny jest w wersji przygotowanej w Responsive Web Design umożliwiającej dynamiczne dostosowanie strony internetowej do urządzeń o dowolnej rozdzielczości.
O autorze
3 min czytania 2013-04-02

Dlaczego wdrażamy nowe rozwiązania w serwisie Domiporta.pl?

Zaprojektowanie nowej wersji serwisu w technologii RWD to krok w kierunku maksymalnego dostosowania się do preferencji użytkowników, a uniwersalność Responsive Web Design pozwala na szybkie wprowadzanie zmian jednocześnie na wszystkich typach urządzeń, wyjaśnia Agnieszka Grotkowska, dyrektor ds. Projektów Specjalnych Domiporta.pl.

Branża mobile należy do najszybciej rozwijających się rynków. Obecnie generuje on już około 11% całego ruchu w Internecie, a prognozy przewidują jej ciągły wzrost. Z raportu przygotowanego w czerwcu 2012 roku przez Cisco VNI Forecast wynika, że w samej Europie Środkowo-Wschodniej w latach 2011-2016 ruch w sieciach mobilnych wzrośnie 22-krotnie, ze średnią stopą wzrostu na poziomie 85% rocznie. Eksperci przewidują, że w 2016 roku w tym rejonie ma być on 11-krotnie większy od całego ruchu w sieci internetowej zanotowanego w 2005 roku. Dane robią wrażenie. Dzisiaj wiemy już, że rynek mobile będzie tworzył przyszłość.

Dynamiczny rozwój rynku mobile w Polsce

Szukający nieruchomości coraz częściej korzystają z technologii mobilnych. Doceniają przede wszystkim serwisy, które są dostosowane do potrzeb mobilnych. W ciągu ostatnich czterech lat liczba smartfonów w Polsce wzrosła 27-krotnie (raport Index Mobile First Society z grudnia 2012 roku), a w stosunku do 2011 roku w 2012 zanotowano 3-krotny wzrost odsłon mobilnych, których liczba uplasowała się na poziomie ponad 80 mln (Ewa Zielińska, HandyNet). Z badań przeprowadzonych przez LemonSky (listopad 2012) wynika, że o ile na początku ubiegłego roku ok. 4,7 mln osób posiadało smartfona, pod jego koniec liczba ta szacowana była nawet na 7 mln.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mobilne rozwiązania na rynku nieruchomości i trendy wśród ich użytkowników

Spektakularne wyniki mobilnego rynku nieruchomości prezentował w sierpniu 2012 roku Spencer Rascoff, Prezes Zillow, lidera wśród serwisów z ogłoszeniami nieruchomości w USA. W drugim kwartale ubiegłego roku więcej ofert nieruchomości Zillow zostało odwiedzonych z urządzeń mobilnych niż z komputerów. Rascoff potwierdził także informację, że użytkownicy mobilni są 3 razy bardziej skłonni skontaktować się bezpośrednio z ogłoszeniodawcą niż ci korzystający z komputerów. Według danych Google Analitics z kwietnia 2012 roku ponad 30% ruchu w serwisie Zillow pochodzi z urządzeń mobilnych. W weekendy ten współczynnik sięga ponad 40%.

Postanowiliśmy umożliwić wyszukiwanie nieruchomości w serwisie Domiporta.pl osobom korzystającym nie tylko z komputerów stacjonarnych czy laptopów, ale też z urządzeń mobilnych, tabletów, smartfonów. Obecnie ponad 5% osób szukających nieruchomości na Domiporta.pl korzysta z urządzeń mobilnych. W ciągu ostatniego roku ilość takich osób zwiększyła się kilkukrotnie, a spodziewamy się, że w przeciągu najbliższych dwóch lat połowa użytkowników serwisu będzie korzystać z niego za pośrednictwem tabletów i smartfonów. Dlatego też podjęliśmy decyzję o zastosowaniu technologii Responsive Web Design (RWD). Nowa odsłona Domiporta.pl jest pierwszym serwisem nieruchomości w Polsce, który zaprojektowaliśmy myśląc przede wszystkim o użytkownikach urządzeń mobilnych (mobile first) – wyjaśnia Krzyszof Kowalkowski, Kierownik Zespołu Projektantów serwisu Domiporta.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zmiany w layoucie

Największe zmiany technologiczne objęły stronę główną serwisu, stronę z wynikami wyszukiwania oraz szczegóły ogłoszeń. Podstawą nowego layoutu jest przejrzystość. Strona główna posiada teraz jedną wyszukiwarkę, a reklamy zostały ograniczone do jednej, prezentowanej w postaci ekskluzywnego tła wyszukiwarki. Na dole strony głównej znajdują się jedynie nieliczne promowane oferty. Projektując nowy wygląd serwisu Domiporta.pl chcieliśmy poprawić ergonomię wyszukiwania tak, aby osoba poszukująca mieszkania, domu czy działki miała możliwość znaleźć swoją wymarzoną nieruchomość w najprostszy możliwy sposób, a następnie mogła w szybki sposób skontaktować się z ogłoszeniodawcą, bez względu na urządzenie, z którego korzysta, miejsce i sytuację, w której się znajduje, tłumaczy Krzysztof Kowalkowski, Kierownik Zespołu Projektantów serwisu Domiporta.pl.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowa wyszukiwarka

Duża część procesu projektowego nowej wyszukiwarki wynikała z analizy trendów zachowań użytkowników. Obecny wygląd naszej przeglądarki zawdzięczamy wiec użytkownikom Domiporta.pl, którzy poświęcili wiele godzin na testy. Dodatkowo osoby powracające na serwis nie muszą już ponownie wprowadzać tych samych kryteriów wyszukiwania. Otrzymują także informację, ile nowych ogłoszeń z danych kryteriów wyszukiwania pojawiło się na serwisie od czasu ich ostatniego wyszukiwania, dodaje Krzysztof Kowalkowski.

Łatwiejszy kontakt

Ważnym elementem naszej pracy było ułatwienie kontaktowania się poszukujących nieruchomości z osobą sprzedającą, wynajmującą lub z agencją nieruchomości czy deweloperem. Większość naszych użytkowników (3/4) nawiązuje kontakt z ogłoszeniodawcą za pomocą telefonu, a 1/4 to osoby kontaktujące się drogą e-mailową. Z punktu widzenia naszych klientów kluczowe jest ułatwienie kontaktu obu stronom transakcji, zarówno za pomocą telefonu, jak poczty elektronicznej. Z tego względu dane kontaktowe ogłoszeniodawcy stanowią jeden z ważniejszych elementów strony szczegółów ogłoszenia, wyjaśnia Kowalkowski.

 

Według najnowszych wyników badania Megapanel PBI/Gemius serwis zajmuje trzecie miejsce w swojej kategorii. Z styczniowych danych wynika, że obecnie z Domiporta.pl miesięcznie korzysta prawie 650 tyś użytkowników, którzy generują ponad 31 mln odsłon.