Firma Criteo udostępnia nowe narzędzia, które pomogą zarówno markom, jak i sprzedawcom w osiągnięciu sukcesów sprzedażowych

Nowe rozwiązania wykorzystują technologie Criteo (Shopper Graph i Criteo Engine) oraz umożliwiają personalizowane dotarcie do nowych i obecnych klientów.
O autorze
5 min czytania 2017-10-26

Criteo S.A. (NASDAQ: CRTO), wiodąca na rynku commerce marketingu firma technologiczna, ogłosiła dzisiaj kolejny krok w realizacji swojej wizji stworzenia najefektywniejszego, otwartego ekosystemu marketingu sprzedażowego. W sierpniu 2017 roku, firma zaprezentowała koncept Criteo Commerce Marketing Ecosystem (CME) – sieć dziesiątek tysięcy sprzedawców, marek i wydawców skupionych w ramach zintegorwanej technologii marketingowej, stworzonej z myślą o sprzedaży i wspieranej przez algorytmy uczenia maszynowego. Dzisiaj Criteo uzupełnia Comerce Marketing Ecosystem o dwa nowe rozwiązania – Criteo Audience MatchBETA i Criteo Customer AcquisitionBETA. Dodatkowo, Criteo Kinetic Design zostało rozszerzone o opcję Video.

W świecie, w którym klienci są niezwykle wymagajcy i zmienni w swoich preferencjach, sprzedawcy i marki muszą zadbać o ich niezakłócone i sprofilowane doświadczenie zakupowe, bez względu na rodzaj urządzenia, czy kanałau, z jakiego korzystają – i to na każdym z etapów ścieżki zakupowej.

W efekcie na rynku powstało nowe „pole walki” konkurencyjnej, na którym światowi gracze e-commerce tacy, jak Amazon czy Alibaba zajmują uprzywilejowaną pozycję. Jest to możliwe, dzięki ich niegoraniczonym możliwościom zarządzania danymi, które są wykorzystywane do poznania i zrozumienia zachowań klienta, komunikacji z nim i nakłonienia do dokonania zakupu. Dzięki otwartemu ekosystemowi (CME), Criteo wyrównuje szanse na polu walki o kupujących. Firma udostępnia swoim klientom znacznie większe bazy danych i dużo bardziej inteligentne technologie niż te, które mogliby samodzielnie stworzyć lub zakupić.

„Współpraca w ramach otwartego ekosystemu wyrównuje szanse na polu walki o klienta i toruje drogę firmom, które myślą o tym, jak będzie wyglądał ich biznes w przyszłości,” powiedział Patrick Wyatt, Senior Vice President, Product Management w Criteo. „Stworzyliśmy Criteo Commerce Marketing Ecosystem, po to by wskazać siłę i wartość działania opartego na współpracy oraz podkreślić kluczową rolę danych. Wraz z udostępnieniem Criteo Audience Match i Criteo Customer Acquisition przekazujemy naszym klientom szeroki wachlarz rozwiązań commerce marketingowych wspierających każdy etap shopper journey zarówno online, jaki i offline.”

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Innowacja Oparta na Badaniach

Wsparciem dla innowacji, stojącej za prezentowanymi rozwiązaniami było przeprowadzone niedawno wspólnie przez Criteo i Forbes Insights badanie, do którego firmy zaprosiły 500 wyższego szczebla managerów z całego świata. Analiza wyników potwierdziła, że na rynku handlu detalicznego dokonują się duże zmiany, a producenci i sprzedawcy obawiają się, że siła rażenia, z jaką działają światowi giganci handlu online i offline sprawi, że konkurencja z nimi będzie praktycznie niemożliwa. Dodatkowo, badanie wykazało, że zarówno producenci, jak i sprzedawcy upatrują swojej przewagi konkurencyjnej we wspólnej bazie danych – aż 71 procent respondentów wyraziło swoją gotowość do udziału w jej stworzeniu.

Criteo Customer AcquisitionBETA: pozyskanie i zdobycie zainteresowania nowych klientów

Reklamodawcy nieustanne poszukują sposobów na zdobycie nowych źródeł dochodu. Jednakże, obowiązujący dotąd model pozyskiwania klientów charakteryzuje się brakiem dokładności i sprawia, że marketerzy nie są pewni, czy zainwestowany w reklamę budżet przekłada się na dotarcie akurat do tych osób, które są zainteresowane zakupem. W efekcie, często, budżet ten jest marnowany i nie skutkuje akwizycją nowych klientów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wykorzystując szczegółowe dane wygenerowane przy użyciu Criteo Shopper Graph, pierwsi użytkownicy Criteo Customer AcquisitionBETA mają możliwość proaktywnego wyszukiwania i konwertowania nowych klientów, przy dużo lepszym wskaźniku ROI (w porównaniu do obecnych metod). To skoncentrowane na osiągnięciu jak najlepszych wyników konwersji rozwiązanie, analizuje historyczne dane behawioralne i na tej podstawie buduje profil idealnego targetu, identyfikuje nowych klientów, którzy odpowiadają temu profilowi, i angażuje ich przy wykorzystaniu produktów najlepiej odpowiadających przewidywanym przez system zainteresowaniom.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rozwiązanie to pomaga:

Identyfikować i namierzać nowych klientów w oparciu o schematy ich działania w wyszukiwarkach i zainteresowania zakupowe.

Maksymalizować wskaźniki konwersji poprzez personalizowane rekomendacje produktów.

Optymalizować wydatki poniesione na reklamę i maksymalizować ROI, naliczając opłatę tylko wówczas, kiedy klient zaangażuje się w kampanię.

Test beta przeprowadzony w Anglii wykazał, że pierwsi użytkownicy zwiększyli wskaźnik konwersji nowych klientów aż o 73%.

„Mierzymy sukces w oparciu o wskaźniki takie, jak: zasięg, zaangażowanie, konwersja oraz możliwość dokładnego zmierzenia, jak budżety na reklamę online wpływają na ogólny efekt naszych programów,” powiedział Jon Grail, Head of Digital Marketing w House of Fraser. „Criteo Customer Acquisition to doskonałe rozwiązanie dostępne w ramach ekosystemu Criteo, dzięki któremu odnotowaliśmy wzrost ruchu wysokiej jakości na naszej stronie internetowej oraz większą liczbę zamówień klientów.”

„Criteo Customer Acquisition przyczyniło się do osiągnięcia wyjątkowych efektów. Odnotowaliśmy czterokrotnie większą liczbę zamówień, w porównaniu do kampanii realizowanych z innymi partnerami, specjalizującymi się w akwizycji klientów,” powiedział Matt Roberts, Head of Digital Marketing and CRM w firmie New Look.

„W dzisiejszym, ewoluującym cyfrowym świecie, szczególną wagę przykładamy do wiedzy i głębokiego zrozumienia tego, jak nasze strategie i budżety przeznaczane na działania reklamowe przekładają się na dotarcie do potencjalnych klientów,” powiedział Paul Carmichael, ‎Head of Digital Marketing w La Redout. „Bez względu na to, czy nasz sukces mierzymy liczbą transakcji on-line, ruchem na stronie internetowej, czy ponownym zaangażowaniem klienta, Criteo Customer Acquisition udostępnia nam rozwiązanie niezbędne do prawidłowego wdrożenia i przeprowadzenia kampanii online.”

Criteo Audience MatchBETA: elastyczne narzędzie, służące do dotarcia i ponownego zaangażowania dotychczasowych klientów

Ponowne zaangażowanie klientów z istniejącej bazy poprzez wysłanie odpowiednich informacji produktowych wydaje się być prostym zadaniem dla reklamodawców, ale już to jak do nich dotrzeć jest wciąż poważnym dylematem. Dostępne, płatne rozwiązania typu display, wykorzystujące dane z systemów CRM często zawodzą – charakteryzują je słabe współczynniki dopasowania i ograniczone dotarcie do kontaktów spoza ograniczonej bazy danych.

Wykorzystując dane z systemów CRM lub DMP w celu precyzyjnego targetowania grup docelowych w sieci, przeglądarkach telefonów komórkowych i aplikacjach Criteo Audience MatchBETA dostarcza marketerom nowe narzędzie do ponownego zaangażowania ich klientów poprzez cechujące się szerokim dotarciem, płatne kampanie display. Firma Criteo stworzyła fundament dla deterministycznych IDs w ramach Criteo Shopper Graph, które umożliwiają klientom beta odnotowanie czynnika dopasowania na poziomie o 60% wyższym niż ich dotychczasowa baza klientów posiadających profile online. Dodatkowo, commerce marketerzy mogą wykorzystywać Criteo Audience MatchBETA do:

  • Szybkiej egzekucji efektywnych kosztowo, płatnych kampanii display, realizujących różne zestawy marketingowych scenariuszy, wliczając w to: ponowne zaangażowanie nieaktywnych klientów, promocję ofert sezonowych, kampanii cross-sellingowych, i innych.
  • Przeprowadzania bezkonkurencyjnych kampani angażujących klientów poprzez optymalizowane reklamy, balansowanie inspirowanych marką projektów i ad performance’u poprzez Kinetic Design.
  • Synchronizacji z rozwiązaniem Criteo Dynamic Retargeting w celu zapewniena kampaniom typu cross optymalizacji i atrybucji.

„Criteo Audience Match, dzięki wysokim wskaźnikom dopasowania i wyjątkowemu poziomowi dotarcia do wydawców, okazał się być idealnym rozwiązaniem, spełniającym nasze założenia w odniesieniu do ponownego zaangażowania naszej grupy odbiorców,” powiedziała Nathalie Dufayet, Traffic Manager, La Redoute.

Kinetic Design przenosi optymalizację kreacji w czasie rzeczywistym do kanału wideo Firma Criteo dodała również do swojej oferty wideo, jako nowy kanał i źródło klientów dla commerce marketerów. Criteo Kinetic Design automatycznie optymalizuje każdy wizualny aspekt reklamy, aby zainspirować i zaangażować klienta. Już teraz Kinetic Design umożliwia ponad 17 trylionów wariancji w ramach jednej bazy formatów dla reklam display. Funkcja ta została rozszerzona o warstwę wideo; poprzez kreację personalizowanych reklam, które prezentują właściwe produkty wybierane w oparciu o dogłębne zrozumienie potrzeb klienta przez technologię Criteo.

Reklamy wideo są tworzone automatycznie (eng. on-the-fly) i są wyświetlane zarówno w sieci desktop, jak i w kanałach mobile. Mając na uwadze fakt, że wideo wciąż zyskuje na popularności, klienci Criteo mogą teraz trafnie reangażować swoich klientów, bez dodatkowego nakładu: czasu, budżetów i zasobów ludzkich. Wideo jest wyświetlane w mało inwazyjny sposób, bez ingerencji w komfort przeglądania treści, z poziomu aplikacji, czy na stronach internetowych. Kampanie wideo realizowane w ramach usługi Criteo video mogą być również rozliczane na zasadach CPC.

„Zacieranie się granic pomiędzy światem realnym a wirtualnym powoduje dynamiczne zmiany w modelu biznesowym firm handlowych. Zrozumienie zachowań zakupowych konsumentów staje się trudniejsze również ze względu na dużą fragmentację mediów i wykorzystywanie w procesie zakupowym wielu urządzeń. Myślące perspektywicznie marki i sprzedawcy, którzy zdecydują się na współdziałanie w zakresie wymiany danych będą postrzegani, jako Ci którzy wnoszą największą wartość w budowanie wspólnego ekosystemu marketingowego,” powiedział Seth Ulinski, Senior Analyst, Technology Business Research, Inc. „Takie podejście do kwestii danych toruje drogę marketerom i wydawcom do tworzenia trafnych i angażujących doświadczeń zakupowych – co ostatecznie powinno przełożyć się na wzrost możliwości sprzedażowych.”

Dostępność produktu

Produkty są obecnie dostępne na następujących rynkach: Criteo Audience MatchBETA na wszystkich rynkach z wyjątkiem Japonii; Criteo Customer AcquisitionBETA w Stanach Zjednoczonych, Anglii, Francji i Niemczech; Criteo Kinetic Design – Video na wszystkich rynkach, z wyjątkiem Japonii, Rosji, Turcji i Brazylii.

Więcej informacji znajduje się na stronie.