Barwne, kreatywne przestrzenie stworzone przez zachodnie korporacje postrzegane są jako wzór idealnego, nowoczesnego biura. Czy hamaki, palmy i kolorowe pufy to naprawdę marzenie każdego pracownika? Coraz częściej, podczas aranżacji przestrzeni biurowych, firmy oddają głos swoim zespołom. Według ekspertów Forbis Group projekty powstałe w wyniku takiej współpracy często przełamują te stereotypy.
Biuro idealne
Wjeżdżasz na 12 piętro najnowocześniejszego wieżowca w stolicy. Stąpając po miękkiej wykładzinie wchodzisz do kolorowej kuchni urządzonej w nowoczesnym, skandynawskim stylu. Na stole świeże owoce piętrzą się w plastikowych koszach. Po przygotowaniu gorącej latte, zmierzasz do biurka znajdującego się w przestronnym openspace. Przy którym dziś usiądziesz? Masz prawo wyboru, ponieważ żadne nie jest przypisane dla Ciebie. Po drodze mijasz kolorowe pufy ustawione w nieładzie, pokój rozrywki ze stanowiskami do gry na PlayStation i dużą salę konferencyjną z przeszklonymi ścianami, po brzegi uzbrojoną w nowe technologie. Dla jednego to opis wymarzonego miejsca pracy, dla drugiego przytłaczająca korporacyjna wizja. Czy istnieje recepta na biuro idealne?
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Biuro na miarę potrzeb
Kluczem do stworzenia biura idealnego nie jest wierne odwzorowywanie stereotypowych wizji, a wysłuchanie potrzeb pracowników i przeanalizowanie wymagań firmy. Tworząc koncepty biur pozwalamy wypowiedzieć się zatrudnionym, zapoznajemy się z planami zarządu. Jest to jedyny sposób na stworzenie w pełni komfortowego biura, które będzie spełniało wymagania firmy związane z jej indywidualnym charakterem oraz specyfiką branży, w jakiej działa – zaznacza Anna Sulima-Gillow, kierownik Działu Projektowego Forbis Group.
Projekty biur coraz częściej opracowywane są w bezpośredniej współpracy z działami HR danych firm, które konsultują się wcześniej z pracownikami. Pomocne mogą okazać się ankiety, wewnętrzne badania focusowe i indywidualne wywiady, z tymi, dla których biuro stanie się niejako drugim domem. W ten sposób projektanci mają szansę poznać codzienne zwyczaje pracowników, ich upodobania, wyobrażenia w stosunku do przestrzeni, w której funkcjonują. Zarząd powinien natomiast nakreślić w jakim kierunku i tempie firma ma się rozwijać. Dialog i dokładny wywiad jest kluczem do stworzenia biura na miarę potrzeb. Tylko w taki sposób unikniemy niepotrzebnych wydatków i piętrzących się rachunków- mówi Anna Sulima-Gillow – Wygląd danego biura powinien zależeć od specyfiki danej firmy i rodzaju pracy w niej wykonywanej, a także od tego, kim są ludzie tworzący załogę.
Czy to wszystko jest Ci potrzebne?
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Okazuje się, że ślepe podążanie za zachodnimi, korporacyjnymi trendami ma swoje ciemne strony. Opisane na wstępie biuro sprawdzi się, ale nie w przypadku każdej branży i każdej organizacji. Zdjęcia aranżacji nowoczesnych wnętrz siedziby Google, może i zachwycają, ale warto zastanowić się czy Twoja firma naprawdę funkcjonuje jak jedno z największych amerykańskich przedsiębiorstw. Bezrefleksyjne powielanie wzorców biur najnowocześniejszych korporacji może okazać się nietrafiona inwestycją. Gdy pracownicy danej firmy często bywają na spotkaniach poza miastem, biuro w centrum wcale nie jest ich marzeniem, openspace bywa utrapieniem, kiedy praca opiera się na częstych rozmowach, a PlayStation nikt nigdy nie włączy, ponieważ czas i dynamika pracy na to nie pozwalają. Futurystyczna, przeszklona sala konferencyjna nie zawsze zapewnia odpowiedni komfort, a elektroniczny system jej rezerwacji w mniejszym zespole okazuje się zbędny – mówi ekspert Forbis Group. Nowoczesne rozwiązania biurowe ułatwią pracę tylko pod warunkiem, że zostaną odpowiednio zastosowane i starannie dobrane.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Forbis Group jest firmą projektowo – wykonawczą, która powstała z pasji do dobrego designu. Jako jedna z pierwszych na polskim rynku wprowadziła model współpracy, polegający na holistycznym podejściu do procesu adaptacji przestrzeni komercyjnych. Obecnie Forbis Group jest jednym z wiodących, krajowych dostawców usług fit – out dla branży Retail, Office i HoReCa. Od 2017 roku przynależy do grupy kapitałowej Paged. Konsolidacja kompetencji Forbis Group z doświadczeniem w produkcji mebli oraz zasobami Paged S.A wznosi świadczone usługi na jeszcze wyższy poziom.