VML nabywa udziały w Grupie Heureka

VML, wiodąca globalna agencja digital i część sieci Y&R, weszła w posiadanie mniejszościowego pakietu udziałów w Grupie Heureka, jednej z najbardziej uznanych agencji interaktywnych w Polsce. Przejęcie udziałów w polskiej spółce jest największą jak dotąd inwestycją VML.
O autorze
2 min czytania 2013-06-06

– To strategiczny ruch wzmacniający pozycję VML na europejskim rynku. Realizujemy tym samym kolejny krok globalnej ekspansji zaplanowanej na najbliższe lata. Witamy Heurekę i Pride&Glory w rodzinie VML i sieci Y&R” – powiedział Jon Cook, CEO i prezydent VML. “Będziemy nadal dążyć do organicznego wzrostu na całym świecie. Sukses zapewnią nam nie tylko silne firmy, ale także właściwi ludzie rozumiejący wyjątkową kulturę VML. Odnajdywanie takich osób jest naszym priorytetem – dodał Jon Cook.

Grupa Heureka to dwie agencje interaktywne: Heureka oraz Pride & Glory, a także Brand Fibres, marka badawcza skupiająca się na monitorowaniu i analizie mediów społecznościowych. W 2011 r. firmy wspólnie zdobyły tytuł Grupy Online Roku magazynu „Media & Marketing”. W latach 2011-2012 otrzymywały nagrody dla najlepszej agencji interaktywnej w Polsce, przyznawane przez redakcje „Media & Marketing”, „Brief”, a także IAB Polska. Wśród klientów Grupy Heureka znajdują się Orange, PZU, mBank, Danone, Philips, Microsoft, Bacardi-Martini, Vision Express i inni.

Grupa zatrudnia obecnie 150 osób w Warszawie i w Krakowie. Dołączają oni do grona ponad 1300 pracowników VML na całym świecie.

Grupa Heureka zmieni markę na VML. Polskie biuro będzie największym oddziałem w Europie. Agencja będzie blisko współpracować z Y&R Poland, która, podobnie jak VML, należy do koncernu WPP. Partnerstwo VML z Y&R to element strategii tworzenia silnej, globalnej digitalowej sieci.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Polski oddział będzie pełnił rolę regionalnego centrum wspierającego europejskie biura VML oraz Y&R w działaniach interaktywnych: przetargach, pracach koncepcyjnych, strategicznych, badawczych oraz produkcyjnych.

Kluczowe stanowiska w firmie objęli: Dariusz Andrian (chief executive officer), Piotr Friedberg (chief operating officer), Michał Wolniak (chief strategy officer) i Dawid Szczepaniak (executive creative director). Raportują do Simona Millishipa (executive creative director i managing director, VML EMEA).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Grupa Heureka od zawsze oferowała swoim klientom szeroki zakres usług. Dołączając do czołowej globalnej sieci VML otwieramy nowy rozdział w historii firmy, by jeszcze szybciej rozwijać agencję – także na rynku międzynarodowym. Nasze kompetencje i dotychczasowe osiągnięcia zostały docenione przez kluczowego światowego gracza digital – powiedział Dariusz Andrian, CEO VML Poland.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W 2012 r. wydatki na reklamę w Polsce szybko rosły: w branży mobilnej zwiększyły się one (rok do roku) o 135 proc., wideo – 65 proc. i SEM- 20 proc. Rynek reklamy online/digital w 2011 r. wart był 616 mln dol. W 2012 r. ta wartość wzrosła do 679 mln dol. (dane PwC AdEx I IAB Poland).