Przyszłość, która nie czeka: o rewolucjach, które już nastąpiły

Przyszłość, która nie czeka: o rewolucjach, które już nastąpiły

Grudzień. Nagłówki o nadchodzących trendach, innowacjach i rewolucjach zalewają nas ze wszystkich stron. Tymczasem “jutro” jest już dzisiaj. Wystarczy otworzyć oczy i uszy i po prostu je dostrzec. W dzisiejszym materiale zapraszam Was do krótkiego przeglądu przyszłości, którą zaprojektowaliśmy my...

...Polacy. W jaki sposób nowe odkrycia przekładają się na świat marketingu?

1. Sztuczna Inteligencja

Rok 2017 należy do niej. Sztuczna Inteligencja odważnie wkroczyła w wiele dziedzin naszego życia, na czele z marketingiem. Pamiętam moment, kiedy po raz pierwszy natknąłem się na inteligentny chatbox w internecie około 10 lat temu. Zafascynowany spędziłem kilka godzin przed komputerem zadając botowi wszystkie możliwe pytania, testując jego możliwości. Dzisiaj AI jest wszędzie – wspomaga zbieranie danych, personalizację i automatyzację procesów.

Kilka tygodni temu, na meetupie poświęconym przyszłości pt. Jutronauci, Aleksandra Przegalińska-Skierkowska, ekspertka w temacie machine learning i AI, stwierdziła, że mimo, że na ten moment sztuczna inteligencja nie ma jeszcze podmiotowości lub własnego celu, to zdecydowanie nie można jej odmówić kreatywności. Na dowód tego przytoczyła przykład, kiedy sztuczna inteligencja pokonała mistrza w chińskiej grze Go, która wymaga nie tyle umiejętności strategii, co innowacyjności właśnie.

Kreatywność AI przekłada się bezpośrednio na jej użyteczność w codziennych procesach komunikacyjnych – posiadając dostęp do ogromnej bazy danych, estymuje się, że już za kilka lat to sztuczna inteligencja będzie social media managerem. Dlaczego? Będzie w stanie stworzyć setki spersonalizowanych wiadomości w ciągu sekundy, zaprojektować atrakcyjne wizualnie treści i dostosować komunikaty real time pod każdego z nas oddzielne.

Brzmi jakby to było niemożliwe? Cóż, jeszcze 10 lat nikt z nas nie posiadał smatfona, a dzisiaj nie wyobrażamy sobie bez nich życia. Ba! Jeszcze rok temu nikt nie pomyślałby, że można zautomatyzować proces kupna przez Messengera, a dzisiaj prawie każda duża marka umożliwia taką ścieżkę zakupu.

2. Spotkajmy się online

Koncepty, w których spotykamy się w przestrzeni wirtualnej z osobami, które znajdują się na drugim końcu świata jeszcze kilka lat temu należały do fascynujących wizji. Dzisiaj stają się rzeczywistością dzięki rozwojowi technologii virtual reality i rynku gogli wirtualnych.

Wyobraź sobie, że spotykasz się z klientem w przestrzeni wirtualnej, i to tam ma on możliwość przymierzyć ubrania, sprawdzić rozmiar butów. Pierwszy krok w kierunku takiej przyszłości został już postawiony, przez, a jak!, Polaka: Piotra Juchnowicza z theConstruct.

Firma Piotra stworzyła oprogramowanie, które umożliwia w rewolucyjnie prosty sposób przenieść projekty aranżacji wnętrz do przestrzeni wirtualnej, a co więcej – zaaranżować w niej spotkanie z klientem, który znajduje się na drugim końcu świata. I działa to świetnie. Wiem, bo wczoraj miałem okazję przenieść się do pięknego apartamentu na Fifth Avenue w Nowym Jorku!

Tak, w tym wideo rozmowa toczy się w przestrzeni, która nie istnieje. To nie jest zdjęcie panoramiczne tylko projekt przeniesiony do VR. Niesamowite, prawda?

3. Offline x online

Jak targetować klientów, którzy odwiedzili Twój sklep w rzeczywistości? W jaki sposób wysłać spersonalizowany mailing z rekomendacją dokładnie tych produktów, którymi był zainteresowany nasz gość?

Koncepcja połączenia dwóch rzeczywistości i umożliwienie mierzalności działań offline jeszcze kilka lat temu należał jedynie do pomysłów. W ciągu ostatnich kilku lat, dzięki kilku polskim firmom te wizje stały się realne.

Są to m.in. estimote, czyli producent tzw. beaconów, które umożliwiają stworzenie całego ekosystemu trackingu i reakcji na określone akcje użytkownika oraz cosmose, który swoje najnowsze realizacje wdraża we współpracy z koncernem LMVH.

Skutki rozwijania sposobów mierzalności działań w offline i online będą miały przełożenie na całą branżę marketingu. Będziemy w stanie tworzyć lepiej spersonalizowane wiadomości i docierać do użytkowników, którzy faktycznie są naszymi potencjalnymi kupcami. A ponadto – nareszcie będziemy mieli możliwość porównania efektywności naszych działań prowadzonych w rzeczywistości.

 

Innowacje już dzisiaj redefiniują całe nisze rynkowe i umożliwiają na dokonywanie operacji, jakie jeszcze kilka lat temu byłyby nie do pomyślenia. Technologia jest jednak zawsze jedynie narzędziem – tylko od nas i naszej kreatywności zależy w jaki sposób ją wykorzystamy.

Już 9 grudnia w Warsaw Spire w Warszawie odbędzie się wydarzenie pt. “Jutronauci” , na którym będziemy rozmawiać o przyszłości, kreatywności i przedsiębiorczości. Przyjdź i posłuchaj m.in. Sebastiana Kulczyka, Tomasza Bagińskiego czy dr Kamila Kuleszę.

Organizatorzy przewidzieli szereg atrakcji również dla najmłodszych uczestników, m.in. warsztaty dotyczące rozwiązywania problemów przyszłości.

Wstęp bezpłatny, obowiązuje rejestracja – zapisz się pod tym adresem lub zapisz się do eventu na Facebook tutaj.

Organizatorem wydarzenia jest Gazeta Wyborcza. Partnerem projektu jest Kulczyk Investments.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij