Co gryzie polskiego marketera? GoldenSubmarine i TNS Polska rozgryzają kwestie mobilności – infografika

Najbardziej aktualne badanie, nadzwyczaj frapujące pytania i… niezwykle szokujące odpowiedzi. Takie są efekty akcji „Co gryzie polskiego marketera”, przeprowadzonej przez agencję marketingu interaktywnego GoldenSubmarine i TNS Polska. Poznali je wczoraj uczestnicy Forum IAB, a dziś – cała Polska.
O autorze
1 min czytania 2013-06-07

Akcja „Co gryzie polskiego marketera” miała za zadanie „wgryźć się” mocno w zachowania dzisiejszych użytkowników mobilności. Pytania uprzednio zgłoszone przez marketerów zostały uwzględnione w badaniu przeprowadzonym przez TNS Polska. Badanie, realizowane na reprezentatywnej próbie 1000 osób odbyło się w dniach 11-16 maja.

Pytania zadawane przez marketerów często dotyczyły tego, czy użytkownicy telefonów zdają sobie sprawę jak smartfony mogą ułatwiać ich życie. Jak się okazało, posiadacze tego typu telefonów doceniają głównie to, że mają stały dostęp do Internetu i na bieżąco mogą korzystać z sieci społecznościowych. Aż 69% posiadaczy smartfonów wie, że dzięki swojemu telefonowi można załatwiać operacje bankowe.

Do czego tak naprawdę konsumenci wykorzystują smartfony?

Poza wysyłaniem wiadomości tekstowych, 59% użytkowników wykorzystuje smartfony do korzystania z Internetu oraz robienia zdjęć i kręcenia filmów. Poza tym m.in. słuchamy muzyki czy sprawdzamy skrzynkę pocztową. Co ciekawe, jedynie 3% posiadaczy smartfonów używa swojego telefonu do skanowania QR kodów.

Niektóre odpowiedzi dotyczące aplikacji mobilnych mogą trochę szokować. Aż 46% posiadaczy smartfona nie potrafi spontanicznie wymienić nazwy nawet jednej aplikacji! Tylko 18% spośród tej grupy kojarzy aplikację Facebook. Warto przy tym podkreślić, że jednocześnie aż 73% smartfonowców odpowiada, że korzysta z aplikacji i programów na swoim telefonie. 45% z nich instaluje również aplikacje, za które trzeba zapłacić. Trochę gorzej ma się sprawa z aktualizowaniem tych już zainstalowanych. Tylko 22% osób aktualizuje je wszystkie, a 45% – wybrane.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Choć nie zawsze użytkownicy smartfonów wiedzą czym jest aplikacja, to nie przeszkadza im to w ich instalowaniu, a nawet co jakiś czas aktualizowaniu. Wnioski wysuwają się same: Inwestycja w komunikację z użytkownikami smartfonów to praktycznie teraźniejszość i trzeba z niej korzystać.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się