ScreenLovers i IAA: rosną rola i przychody audytorów mediowych

Rynek audytu mediowego wzrósł o 10 proc. w stosunku do ub.r. Instytut Audytu Mediowego pozostaje największy, a Stars rośnie najszybciej.
O autorze
1 min czytania 2017-12-14

Agencje mediowe najlepiej postrzegają Accenture i Media Strategy – pokazuje badanie ScreenLovers zrealizowane przy wsparciu IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

Rynek audytu mediowego ma obecnie wartość 11 mln zł – pokazują szacunki ScreenLovers na podstawie danych o przychodach lokalnych firm audytorskich. Największy w gronie lokalnych audytorów pozostaje Instytut Audytu Mediowego z 2,9 mln zł przychodów, a największą dynamikę wzrostu utrzymuje Stars, którego przychody wzrosły o ponad jedną piątą.

 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W zestawieniu nie są pokazane dane Double Check, który działał na rynku audytu dopiero od połowy ub.r. i osiągnął ponad 134 tys. zł przychodu oraz Accenture, specjalistycznego działu audytu mediowego, który jest częścią szerszej międzynarodowej struktury.

Wzrost przychodów audytorów mediowych wiąże się m.in. z ich znaczeniem na rynku reklamy. Ponad połowa (56 proc.) marketerów uważa, że rola audytora u ich boku wzrosła na przestrzeni ostatnich lat, pozostali twierdzą, że się nie zmieniła. Jednocześnie 9 na 10 marketerów potwierdza, że zaufanie i szacunek domów mediowych do audytorów są ważne z punktu widzenia interesu reklamodawcy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W przeciwieństwie do marketerów, agencje nie widzą pozytywnego wpływu obecności audytora na swoje relacje z klientami. W badaniu nadal bardzo nisko oceniają kompetencje audytorów mediowych w obszarze digital, nie widzą też innej niż czysto kosztowa (obniżanie cen) wartości płynącej ze współpracy z tymi firmami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najlepiej ocenianymi przez agencje audytorami w znakomitej większości wymiarów okazują się Accenture i Media Strategy.

Część wyników badania jest już opublikowana w serwisie ScreenLovers. Badanie realizowano od września do października 2017 r., objęło wywiady z 28 marketerami (szefowie marketingu i szefowie mediów, w dotarciu do nich wsparcia ScreenLovers udzieliło IAA – Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy) oraz 80 wywiadów z kadrą managerską agencji mediowych.