…a dochód z jego sprzedaży zasili konto Fundacji WOŚP. Organizatorami akcji są Cheil Poland, Netizens i Brand24.
Każdego roku w okresie Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w sieci pojawiają się tysiące opinii na temat tej inicjatywy. Internet zalewają nie tylko pozytywne opinie, ale również fala hejtu. Agencja Cheil Poland, pomysłodawca akcji „Sztuka Dobro Czynna” postanowiła obrócić tę sytuację w coś pozytywnego.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Wyszliśmy z założenia, że hejt skierowany przeciwko WOŚP, najbardziej krzywdzi beneficjentów Orkiestry. A ponieważ nie bez powodu mówi się „haters gonna hate” i trudno to zmienić, postanowiliśmy stworzyć urządzenie, które za pomocą stworzonego w tym celu algorytmu zamieni hejt w jego przeciwieństwo – w pomoc dla WOŚP. W ten sposób mowę nienawiści zamieniliśmy w dzieło sztuki, które oprócz tego, że cieszy oko, również wspiera działania Orkiestry. – tłumaczy Mojca Tirš, dyrektor kreatywna agencji Cheil Poland
Efekt końcowy prac to obraz o wymiarach 200 x 200 cm. Został on podzielony na dwie części. Jedna połowa obrazu została wystawiona na sprzedaż na oficjalnej aukcji Allegro Charytatywni. Druga część obrazu trafi na akcję crowdfundingową, która ruszy 29 stycznia br. w serwisie www.pomagam.pl
Do współpracy przy tworzeniu obrazu zaproszono beneficjentów WOŚP oraz osoby na co dzień pracujące ze sprzętem ofiarowanym przez fundację, które wprawiły maszynę w ruch, czytając do mikrofonu internetowe komentarze. Algorytm dobierał kolor farby w zależności od przeczytanych słów, a jego ruch odzwierciedlał emocje, jakie te słowa w nich wywoływały.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Nadzór artystyczny nad projektem sprawował Jakub Cikała, wykładowca ASP w Katowicach, który był jednocześnie wpółautorem algorytmu i wspólnie z firmą Netizens stworzył robota-malarza.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poniżej rozmowa z Jakubem Cikałą.
W akcję zaangażowała się również firma Brand24, która odpowiadała za monitoring treści, pojawiających się w internecie.
Poniżej video relacja z realizacji projektu.