Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
Polacy pokochali skandynawski styl i wzornictwo. Coraz bardziej cenią minimalizm i lekką kolorystykę. Dla nas oznacza to nie tylko budowanie skutecznych kampanii marketingowych, ale przede wszystkim prace nad nową koncepcją sklepów. Dlatego też jednym z ważniejszych wydarzeń w ubiegłym roku było otwarcie jednego z 3 w całej Europie sklepów konceptu 3.0. Oczekiwania naszych klientów są bowiem takie, że pomysłów chcą szukać również w naszych sklepach. Jedną z najważniejszych zmian w wyglądzie sklepu jest jasna drewniana podłoga. Cały sklep przeszedł jednak renowację – począwszy od oświetlenia, koloru ścian, oznaczeń aż do ujednoliconych elementów montażowych. Całkowicie nowa koncepcja aranżacyjna, zgodnie z którą produkty są jeszcze lepiej eksponowane. Nowy, bardziej nowoczesny design daje na przykład więcej miejsca na aranżowanie i dekorację przestrzeni w obszarze meblowym. Teraz klienci znajdą więcej pomysłów, oglądając i testując meble w bardziej przyjaznym domowym środowisku. Dzięki temu jeszcze bardziej podkreślamy skandynawskie korzenie i design. Liczymy na to, że nowa koncepcja spodoba się naszym klientom i kolejne sklepy JYSK będą aranżowane w ten nowoczesny sposób.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Zakupy on-line to rozwijający się segment sprzedaży, jednak w branży meblarskiej i wnętrzarskiej nie jest to takie oczywiste. JYSK dzięki obecności w wielu polskich miastach daje klientom możliwość obejrzenia produktu w sklepie, a potem zakupienia go on-line. Uważamy, że sukces sprzedaży to także możliwość bezterminowego zwrotu towaru. Rozumiemy, że klient może zmienić zdanie, a dzięki zakupom w JYSK ma poczucie bezpieczeństwa, że towar może bezproblemowo wrócić do sklepów.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Wielkim sukcesem okazała się także kampania Black Friday. Podczas gdy Polska jest często krytykowana za niezbyt atrakcyjne promocje, my już piąty rok z rzędu notujemy zwiększone obroty, a ubiegłoroczne zyski były lepsze od poprzedniego wspaniałego rezultatu. Padł nowy rekord JYSK Nordic – 1 430 000 klientów odwiedziło sklepy JYSK Nordic podczas Black Friday. Dzięki temu sklepy osiągnęły obrót o ponad dziesięć procent większy w porównaniu z kampanią z poprzedniego roku. W Polsce odnotowaliśmy ponad dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu do rekordowego Black Friday w roku 2016. Mieliśmy również imponujący wzrost zamówień Click&Collect – prawie 40%, a także wzrost sprzedaży online.
Wniosek? Dobrze zaplanowana i zakomunikowana kampania przynosi efekt.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Najciekawszym rynkowym trendem minionego roku jest rozwój omnichannel oraz integracja sprzedaży kanałów offlline i online.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
W centrum uwagi i wszystkich naszych działań oraz decyzji jest zawsze klient. Kontakt klienta z marką JYSK traktujemy kompleksowo i postrzegamy w kategorii podróży. Staramy się, żeby ta podróż niezależnie od czasu i miejsca oraz etapu przebiegała sprawnie oraz zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klienta. Nasze działania zmierzają do osiągnięcia większej spójności między różnymi kanałami sprzedaży, co w efekcie prowadzi do tego, że klient łatwo i wygodnie porusza się między nimi, nie napotykając na przeszkody lub ograniczenia. Wiele rozwiązań, które już stosujemy z powodzeniem, stawiają nas w czołówce sieci handlowych działających na polskim rynku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Polska jest rynkiem bardzo konkurencyjnym i atrakcyjnym dla wielu inwestorów. Firmy inwestują w reklamę coraz wyższe budżety, poszukując jednocześnie nowych, kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań. Rosną wydatki na reklamę internetową, ale też rosną oczekiwania wobec agencji marketingowych czy domów mediowych, żeby rozwiązania były mierzalne i efektywne.
Branża kreatywna staje przed coraz większym wyzwaniem – budowaniem skutecznych kampanii content marketingowych oraz angażującego contentu video i pomysłów na współpracę z influencerami.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
Planujemy globalne kampanie marketingowe prowadzone wielokanałowo i jednocześnie we wszystkich krajach JYSK Nordic – inspirujące, angażujące, bogate w treści i wykorzystujące wszystkie dostępne nam kanały sprzedaży i kanały komunikacji. Będziemy w dalszym ciągu integrować różne kanały sprzedaży i włączać do naszych kanałów komunikacji nowe, dzięki którym mam nadzieję będziemy poszerzać naszą grupę docelową.
Wierzymy także wciąż w skuteczność tradycyjnego PR i utrzymywania dobrych relacji z naszymi partnerami, blogerami i dziennikarzami. Z pewnością zaproponujemy kilka spotkań, które zawsze są inspiracją i doskonałą okazją do wymiany doświadczeń.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Nowe przepisy dot. ograniczenia handlu w niedziele będą oznaczać potrzebę dostosowania ofert i planu marketingowego do nowych warunków. Naszym nadrzędnym celem będzie zapewnienie klientom dostępu do świetnych ofert także w niedzielę i dni wolne od pracy i handlu, poprzez inne kanały sprzedaży dostępne w JYSK, takie jak Click&Collect oraz zakupy online na JYSK.pl. Dzięki Click & Collect można wygodnie robić zakupy, zamawiając towar poprzez naszą stronę, a odbierać go w sklepie. Wysyłka do sklepu jest bezpłatna, a za towar płaci się w sklepie przy odbiorze.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
Rozwój nowych technologii i narzędzi. Wyzwaniem dla marki będzie to, aby zmieniać znaczenie innowacji i nie zapominać, że w centrum uwagi musi znajdować się człowiek. My dążymy do tego, żeby podróż i doświadczenie z marką JYSK było bezproblemowe, przyjemne i ułatwiało życie.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Od lat na znaczeniu zyskują kanały on-line i w tym roku ten trend się nie zmieni. Jednak z uwagi na wielość kanałów i zmieniające się zasady „internetowej gry” wyzwaniem jest skuteczne budowanie kampanii.
O rozmówczyni:
Joanna Kalinowska
Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu JYSK Polska