Kampania “Dumb Ways To Die” zrealizowana przez McCANN podbija Cannes

Kampania “Dumb Ways To Die”  zrealizowana przez McCANN  podbija Cannes

„Dumb Ways to Die” przygotowana przez McCann Melbourne dla Metro Trains zdobyła 5 Grand Prix (w kategoriach: PR, Promocja i Aktywacja, Radio, Film, Kampania Zintegrowana) i ponad 20 innych statuetek na tegorocznym festiwalu reklamowym w Cannes, stając się najbardziej utytułowaną kampanią festiwalu

Tegoroczny festiwal w Cannes to największy sukces w historii McCANN Worldgroup. Nasze agencje zdobyły 66 statuetek, a „Dumb Ways to Die” została najbardziej nagrodzoną kampanią w historii festiwalu w Cannes. To niezaprzeczalnie świadectwo naszego dynamicznego rozwoju oraz dowód na to, że nasze idee kreatywne i nietuzinkowe podejście plasują nas w światowej czołówce – powiedział Wojciech Borowski, CEO McCANN Worldgroup.

Celem kampanii było zaangażowanie i dotarcie do osób, które nie chcą słyszeć żadnych komunikatów dotyczących bezpieczeństwa. Była ona obecna w prasie drukowanej, radiu lokalnym, na outdoorze i w Internecie. Dzięki swojej ogromnej popularności i efektywności (ponad 700 cytowań w mediach na całym świecie i ponad 50 mln. odsłon w serwisie YouTube) w ciągu roku kampania przyczyniła się do 30% zmniejszenia wypadków w australijskim metrze.

Piosenka „Dumb Ways to Die”, do której słowa napisał John Mescall, śpiewana przez Emily Lubitz z zespołu Tinpan Orange, w ciągu 24 godzin znalazła się na liście najlepszych piosenek iTunes, a następnie 6 najpopularniejszych piosenek na świecie. Została też uznana za największy „viral hit” w Australii. W ciągu 2 tygodni od premiery pojawiło się aż 65 jej interpretacji. Doczekała się także oficjalnej wersji karaoke.

W maju 2013, australijskie Metro wprowadziło także grę „Dumb Ways to Die” na iPhone’a, iPod touch i iPad’a, zachęcającą do unikania niebezpiecznych działań nie tylko w metrze.

Do tej pory kampania otrzymała m.in. 25 Lwów w Cannes, 7 Webby Awards, 3 Siren Awards i Grand Trophy.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij