Znaczenie forów internetowych dla sprzedaży jest szczególnie wysokie w przypadku marek, w których procesie zakupowym silnie występuje Efekt ROPO (Research Online Purchase Offline).
Efekt ROPO w motoryzacji
Badanie „Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts” wykazało, że aż 70% sprzedaży samochodów w Polsce podlega Efektowi ROPO.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Efekt ROPO polega na zachowaniu konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupu w tradycyjnej sieci sprzedaży offline dokonują intensywnego research’u sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat planowanych zakupów. W tym celu odwiedzają serwisy marek, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe. Informacje i opinie, które tam znajdą determinują ich decyzje zakupowe.
Poniższa infografika przedstawia znaczenie forów internetowych w tym procesie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing