Koko EURO Spoko – IIBR o komunikacji marek

Podczas EURO 2012, równolegle do zmagań na arenach piłkarskich, toczyła się rywalizacja marek o emocje, uwagę (i portfele) konsumentów. Jakie marki wygrały? Jakie reklamy były najlepiej oceniane zbadał IIBR.
O autorze
0 min czytania 2012-07-15

 Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) podczas trwania Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej prowadził codzienny monitoring marek i reklam. Badanie pozwoliło zmierzyć wpływ działań marketingowych na opinie i zwyczaje konsumenckie.

– EURO 2012 to pierwsza tak duża impreza sportowa w Polsce. Postanowiliśmy mierzyć w jaki sposób intensywna komunikacja reklamowa związana z turniejem wpływa dzień po dniu na postrzeganie znajomość marek oraz zachowania konsumenckie – mówi Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w IIBR.

W wyścigu marketingowym udział wzięło wiele marek, niekoniecznie związanych z piłką nożną.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na czele rankingu marek kojarzonych z emocjami sportowymi znalazły się: Biedronka, Coca-Cola i McDonald’s, Tyskie i Kia. „Czarne konie” badania to: McDonald’s, Kia, Hyundai, Sharp i Powerade. „Ostrym wślizgiem” popularność zdobyły Biedronka, Tyskie i Cisowianka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Prezentację wyników można pobrać tu.  

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się