Rubensowskie kształty przedmiotem cenzury Facebooka

Rubensowskie kształty przedmiotem cenzury Facebooka
O tym, że facebookowy algorytm cenzurowania nie ma litości wiedzą chyba wszyscy. Tym razem jego ofiarami zostały obrazy Rubensa.
O autorze
1 min czytania 2018-07-25

Facebookowy algorytm do cenzurowania nagości w zamieszczanych na portalu treściach z założenia ma służyć dobru wszystkich użytkowników i bronić ich przed niewłaściwymi wpisami. Jednak tym razem dosięgnął on dzieł jednego z najwybitniejszych flamandzkich malarzy – Petera Paula Rubensa, co wywołało stanowczy sprzeciw Flamandzkiej Izby Turystycznej. Wystosowała ona w tej sprawie list otwarty do twórcy portalu, Marka Zuckerberga, w którym tłumaczy, że działanie to jest po prostu śmieszne i prosi o jego zaprzestanie. Dodatkowo izba wypuściła wideo, w którym pokazuje absurd całej sytuacji.

PS

Muzea są dostępne dla wszystkich, ale jak zachęcić ludzi do odwiedzin? O tym, jak promują się muzea przeczytacie w materiałach Dzień muzeów – 7 kampanii promujących muzea w Polsce i na świecie i Siedmioslajdowiec #18 – Sposoby promowania muzeów i galerii sztuki

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS 2

Miasto Łódź w jednej ze swoich kampanii wykorzystało arcydzieła malarstwa, m.in. „Krzyk” Edvarda Muncha, „Babie lato” Józefa Chełmońskiego, „Pocałunek” Gustava Klimta, „Stworzenie Adama” Michała Anioła oraz „Stańczyka” Jana Matejki. Więcej o akcji dowiecie się z artykułu Czy Matejko, Klimt i Michał Anioł segregowaliby śmieci?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 3

Także marka okularów Etnia Barcelona pokusiła się o wykorzystanie dzieł sztuki w swojej ostatniej kampanii, w której zachęca do bycia artystą-anarchistą.

PS 4

Fotograf Freddy Fabris stworzył wyjątkową sesję zdjęciową, nawiązującą do znanych dzieł renesansu. Jako modele wystąpili mechanicy z zakładu samochodowego w USA.