Semilac uruchamia wirtualnego asystenta

Doradza, dobiera stylizacje, inspiruje klientki – a to tylko niektóre zadania chatbota Semilac, który pod koniec lipca rozpoczął pracę na facebookowym profilu marki.
O autorze
1 min czytania 2018-08-01

Punktem wyjścia do stworzenia chatbota okazała się analiza najczęściej zadawanych pytań przez klientki marki. Tak powstały konkretne kategorie odpowiedzi, dzięki którym dokonano selekcji treści pojawiających się nie tylko na stronie czy w mediach społecznościowych, ale także w narzędziu.

Produkty w chatbocie są parsowane ze strony. Dzięki temu znajdują się w nim wszystkie lakiery hybrydowe czy stylizacje z podziałem na kolory, kolekcje i charakterystykę. Rozwiązanie umożliwia powrót do historii konwersacji w Messengerze w dowolnym momencie. Stąd za pomocą chatbota Semilac klientki z łatwością mogą wyszukać interesujące je rozwiązania, wpisując w komunikatorze numer produktu, kolor czy nazwę kolekcji. A jeśli zapytają np. o to „jak zdejmować hybrydy”, bot przekieruje je do filmiku instruktażowego na kanale youtube’owym marki. Rozbudowany system angażujących interakcji i odpowiedzi na pytania nie przenosi poza chatbota, co pozwala klientkom spędzać więcej czasu w narzędziu, eksplorując jego możliwości.

Bardzo mocnym punktem chatbota są „Inspiracje” z podziałem na manicure i pedicure oraz szczęśliwy traf, czyli losowo wybraną stylizację. Wpisując nazwę lub numer lakieru w funkcji „Na paznokciach” użytkowniczki mogą sprawdzić, jak wybrany przez nie kolor rzeczywiście wygląda na paznokciach lub zainspirować się połączeniami różnych produktów w konkretnych stylizacjach. W bocie nie brakuje także treści edukacyjnych, zaszytych w kategorii „ABC hybrydy”.

Oferta wraz ze stylizacjami zmienia się w zależności od sezonu. To równie ciekawa funkcja, dzięki której marka trzyma rękę na pulsie i stale aktualizuje zmieniające się trendy. Z kolei powiadomienia push poinformują zapisane użytkowniczki w chatbocie o nowościach czy konkursach – bez konieczności regularnego sprawdzania strony, Facebooka czy newslettera, łącząc w całość poszczególne cele przyjętego rozwiązania: zabawę (obecnie w formie koloroskopu), edukację („ABC hybrydy”) czy wsparcie sprzedaży produktów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chatbot przeszedł już pierwsze testy, mające usprawnić jego działanie. Testerkami były użytkowniczki, które współtworzą grupę marki na Facebooku liczącą ponad 70 000 osób. Kolejne funkcje są w drodze. Wkrótce bot wzbogaci się o nowe treści dotyczące make up, moduł konkursowy i quizowy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing