Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Serwis Spotify świętuje 10 lat

Minęło dokładnie 10 lat od kiedy Spotify stało się dostępne dla fanów - od tamtej pory odkrywanie nowej muzyki oraz artystów, już nie jest takie samo.
O autorze
1 min czytania 2018-10-10

Od października 2008 r. fani na całym świecie mogą cieszyć się dostępnością muzyki, odkrywaniem i znajdowaniem nowych utworów oraz artystów, których pokochają, a także możliwością odkrywania na nowo tych, o których już zapomnieli. Playlisty, takie jak Odkryj w tym tygodniu i Radar Premier, sprawiają, że znalezienie nowej muzyki jest tak proste, jak otwarcie aplikacji Spotify i kliknięcie play. Spotify jest obecnie największym muzycznym serwisem streamingowym na świecie, ale najwyższym priorytetem wciąż pozostaje łączenie artystów z ich fanami oraz wspieranie twórców, z takim samym entuzjazmem i zaangażowaniem, jak dziesięć lat temu.

Obecnie serwisu używa 180 milionów użytkowników miesięcznie, w 65 krajach. Od uruchomienia usługi do 31 sierpnia 2018r. Spotify wypłaciło twórcom ponad 10 miliardów euro z tytułu praw autorskich. Fani muzyki na całym świecie mogą cieszyć się biblioteką zawierającą obecnie ponad 40 milionów utworów i podcastów oraz ponad 3 miliardy playlist stworzonych przez nich samych. Co więcej, w ciągu tych dziesięciu lat, na Spotify zidentyfikowano ponad 2000 gatunków, w tym również tak mało rozpoznawalnych, jak Shimmer Pop (szwedzki kuzyn indie popu oraz gatunku indietronica, czy British Blues (blues, ale z brytyjskim akcentem).

Z danych gromadzonych przez Spotify od 2008 roku wynika także, że przez tych ostatnich 10 lat tzw. różnorodność słuchania, czyli średnia liczba artystów słuchanych przez użytkowników miesięcznie, wzrastała średnio o 8% każdego roku. Tylko w ciągu ostatnich trzech lat, wskaźnik ten wzrósł aż o 40% procent, dzięki spersonalizowanym playlistom oraz tym tworzonych przez Spotify. Oznacza to, że użytkownicy regularnie słuchają większej liczby artystów.

Dzięki playlistom stworzonym przez edytorów Spotify, takim jak ¡Viva Latino!, Hot Country i Rap Caviar, jak również tym spersonalizowanym, jak Odkryj w tym tygodniu czy Daily Mix, serwis pomógł fanom muzyki odkryć świat zupełnie nowych artystów, co pomogło mu w dążeniu do zrealizowania celu wsparcia miliona twórców.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aby uczcić tę ważną rocznicę, Spotify stworzyło listy najczęściej odtwarzanych artystów i piosenek oraz najważniejszych wydarzeń i osiągnięć ostatnich 10-ciu lat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Łączny czas odtworzeń treści na Spotify: 16 858 080 lat
Łączna liczba utworów na Spotify: +40M
Łączna liczba playlist na Spotify: +3MLD

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się