Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Nigdy więcej dawnych szkoleń – czyli jak Nest Bank pokochał webinary

Nigdy więcej dawnych szkoleń – czyli jak Nest Bank pokochał webinary
2 tygodnie zamienili na 1 dzień. Jak Nest Bank znalazł sposób na tak radykalne skrócenie procedury wdrażania swoich franczyzobiorców? Jak udało im się pozbyć balastu kosztownych i czasochłonnych wyjazdów szkoleniowych dla swoich pracowników? Oto historia szczęśliwego związku Nest Banku z webinarami.
O autorze
4 min czytania 2018-10-23

Nest Bank case study – jak to było dawniej

Każdy podręcznik dla pisarzy i scenarzystów podkreśla, jak ważne w dobrej historii jest pokazanie sytuacji, która zmusza głównych bohaterów do wyjścia ze strefy komfortu. Nie inaczej jest w opisywanym tu przypadku. Z tym, że trudno mówić o komforcie, jeśli przedsiębiorstwo rozrasta się bardzo dynamicznie, a niekończący proces wdrażania i szkoleń zaczyna spowalniać całą machinę.

Liczba placówek Nest Banku powiększyła się o 200 w ciągu zaledwie dwóch lat. To zagęściło częstotliwość szkoleń, które początkowo odbywały się stacjonarnie – w oddziałach banku bądź w wynajętych salach. Oznaczało to nie tylko coraz częstsze wyjazdy dla pracowników i franczyzobiorców, jak i dla trenerów Nest Banku, ale również pikujące w górę koszty. Co więcej, wszyscy musieli nadrobić czas spędzony na dojazdach i wdrożeniach, żeby wyjść na prostą ze swoimi obowiązkami. Tak funkcjonujący system bardzo szybko przestał się sprawdzać. Potrzebna była radykalna zmiana.

Dwa przypadki – jedno rozwiązanie

Nest Bank wyodrębnił dwie struktury komunikacji w swojej organizacji. Pierwsza, koordynowana z oddziału w Gdańsku, dostała pod swoje skrzydła franczyzobiorców oraz ich doradców pracujących w oddziałach franczyzowych. Druga, której serce bije w siedzibie Nest Banku w Warszawie, wzięła na swoje barki całą komunikację z pracownikami oddziałów własnych banku. Były to wdrożenia, szkolenia, spotkania sprzedażowe, czy też podsumowania kampanii marketingowych.

Udźwignięcie tak skomplikowanej i rozbudowanej procedury metodą tradycyjnych spotkań stało się niewykonalne. Żeby zmierzyć się z takimi wyzwaniami, oba departamenty Nest Banku potrzebowały jednego, wszechstronnego narzędzia. Wybór padł na software stworzony przez ClickMeeting.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Gdańsk – jak szkolić setki franczyzobiorców i nie zwariować?

Zanim zdecydowaliśmy się na platformę ClickMeeting, skupialiśmy się na organizowaniu stacjonarnych szkoleń – przyznaje Krzysztof Grodecki, trener sieci afiliacyjnej Nest Banku. Dlaczego nie zdawało to egzaminu? – Dynamika zmian oferty bankowej była tak ogromna, że praktycznie niemożliwe było, żeby wszyscy franczyzobiorcy byli na bieżąco z produktami i aktualizacjami. Żeby dotrzymać kroku, potrzebowaliśmy nowego rozwiązania i nowej strategii – dodaje Grodecki.

Webinary pojawiły się jako zupełnie naturalny wybór. Nest Bank zdecydował się na wypróbowanie platformy ClickMeeting i na przeprowadzanie wydarzeń, które nie przytłoczą swoim ogromem, tak jak tradycyjne szkolenia. – Jeśli mielibyśmy dzisiaj powrócić do stacjonarnych spotkań, to musielibyśmy zorganizować 16 dużych sesji w 16 różnych regionach. Zajęłoby nam to 10 razy więcej czasu, nie wspominając już o kosztach podróży, lokalach, zakwaterowaniu, posiłkach itd. – wymienia Krzysztof Grodecki. – A tak, zamiast marnować dwa tygodnie naszego cennego czasu, spędzamy tylko jeden dzień na przeprowadzenie wszystkiego w formie jednego webinaru! – dodaje Grodecki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak w praktyce wygląda zastosowanie webinarów w gdańskim oddziale? Uruchamiają swoje wydarzenia raz albo dwa razy w tygodniu, za każdym razem gromadząc w pokoju webinarowym od 250 do 300 uczestników. Każda sesja trwa maksymalnie 1,5 godziny, żeby dostarczyć wiedzę w uporządkowany i łatwo przyswajalny sposób. Uczestnicy logują się do wydarzenia dzięki zaproszeniu, które zabezpieczone jest wcześniej zdefiniowanym tokenem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dlaczego webinary spełniają potrzeby i oczekiwania Nest Banku? Ponieważ:

  • Za pomocą funkcji udostępniania pulpitu, organizator może podnieść szkolenie na zupełnie inny poziom. Mówimy tutaj w szczególności o tłumaczeniu, jak działają nowe funkcje systemu czy o pokazaniu jak zmienia się sposób wprowadzania danych.
  • Webinary otwierają możliwość na żywą interakcję z uczestnikami poprzez okno czatu oraz sesję pytań i odpowiedzi zaraz po zakończeniu prezentacji.
  • Webinary są źródłem natychmiastowej informacji zwrotnej od wszystkich uczestników.
  • Webinary umożliwiają organizatorowi wykorzystywać materiał szkoleniowy, żeby udostępniać go już po wydarzeniu.

Warszawa – jak trafić z jednym przekazem do wszystkich pracowników?

Przed przełączeniem się na webinary, menadżerowie Nest Banku w Warszawie wiedzieli, że kosztowny, czasochłonny i angażujący dużo nakładów pracy model wdrożeń i szkoleń prowadzonych w biurze i w terenie, musi przejść do historii.

Rozwinęliśmy się bardzo szybko i tak samo stało się z naszym produktem i funkcjonalnościami – przyznaje Kamila Szymańska, kierownik Wydziału Zarządzania Efektywnością Sprzedaży w Nest Banku. – Dotarliśmy do momentu, kiedy o kolejnych aktualizacjach musieliśmy informować poprzez e-maile, ale nie mieliśmy pewności czy nasz przekaz dotrze do wszystkich naszych pracowników i będzie miało to taki efekt, jaki byśmy chcieli. – dodaje Szymańska.

Oferta ewoluowała, tak samo, jak aplikacja bankowa, dlatego też strategia komunikacji musiała również otworzyć nowy rozdział rozwoju. A to oznaczało początek przygody z webinarami i platformą ClickMeeting.

Nest Bank postawił na przeprowadzenie maksymalnie czterech wydarzeń w miesiącu. Publiczność – blisko 250 doradców bankowych i dyrektorów oddziałów gromadzi się w pokoju webinarowym na kilku rodzajach wydarzeń. Są to:

  • Szkolenia produktowe,
  • Szkolenia z aktualizacji produktu,
  • Szkolenia z jakości dokumentacji,
  • Statusowe spotkania działu sprzedaży,
  • Podsumowania kampanii marketingowych.

Czy rozpoczęcie organizowania webinarów na tak dużą skalę było skomplikowanym procesem? – Wdrożenie ClickMeeting było niewiarygodnie proste – twierdzi Kamila Szymańska z Nest Banku. – Mimo że nie jestem zbyt techniczna, to nie musiałam ani razu korzystać ze wsparcia. To jest bardzo intuicyjne i łatwe narzędzie – dodaje Szymańska.

Jakie funkcjonalności okazały się szczególnie przydatne w szkoleniach produktowych?

Jak menadżerowie Nest Banku odbierają webinary w kontekście osiągnięcia swoich głównych celów? – Największą wartością jest to, że podczas webinarów jesteśmy naprawdę połączeni z całą naszą siecią i dzięki temu możemy dostarczyć ten sam przekaz do całej grupy w tym samym czasie – zaznacza Kamila Szymańska.

Czy Nest Bank poleca platformę ClickMeeting?

Z całą pewnością tak! – mówi Krzysztof Grodecki. – Jeśli mielibyśmy wrócić do tradycyjnych szkoleń, to musielibyśmy pozamykać połowę placówek franczyzowych na nie wiadomo jak długo. Webinary na platformie ClickMeeting dają nam wszystko, czego potrzebujemy, żeby osiągnąć nasze biznesowe cele – dodaje.

Dzięki webinarom na ClickMeeting dostarczamy wiedzę szybciej i bardziej efektywnie, redukujemy koszty jak nigdy przedtem, i oszczędzamy czas naszych pracowników i naszych trenerów. Korzystamy na tym wszyscy – potwierdza Kamila Szymańska z warszawskiej centrali Nest Banku.