WhitePress: Średnio 60 proc. budżetów marketingowych polskich firm przeznaczane jest na działania online [badanie]

Średnio aż 60 proc. budżetów marketingowych polskich firm przeznaczane jest na działania online. Za to dla 19 proc. przedsiębiorstw sieć jest jedynym miejscem, w którym lokują swoje budżety marketingowe – wynika z najnowszego badania Whitepress dotyczącego polskiego rynku e-marketingu.
O autorze
2 min czytania 2018-11-07

Wydatki online stanowią coraz większą część kosztów w obszarze marketingu. Według wyników badania przeprowadzonego przez WhitePress, aż 57 proc. ankietowanych zadeklarowało, że budżet na e-marketing wzrósł w porównaniu do poprzedniego roku. 36 proc. marketerów przyznało, że pozostał on na tym samym poziomie, zaś zaledwie 7 proc. obniżyło swoje wydatki na promocje w internecie. Jak wynika z raportu e-marketing jest na fali rosnącej przede wszystkim w grupie firm zatrudniających od 25 do 49 pracowników. To wśród nich marketerzy zadeklarowali w 88 proc., że ich budżet na tego typu działania wzrósł. W przypadku największych firm podobną deklarację złożyło nieco mniej, bo 65 proc. ankietowanych.


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Wśród inwestycji w e-marketing królują media społecznościowe. Na reklamę w social media polskie firmy wydają średnio 23 proc. swoich budżetów. Niewiele mniej pieniędzy trafia na pozycjonowanie stron – SEO pochłania 21 proc. rocznych wydatków. Na ostatnim miejscu podium, z wynikiem w okolicach 19 proc., znalazły się działania SEM. Warto wspomnieć, że wśród pozostałych wyników wyróżnia się content marketing (13 proc.). Polscy marketerzy za to wciąż niechętnie sięgali po video marketing (4 proc.) i wsparcie wizerunkowe przy wykorzystaniu influencerów (5 proc.).


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie dominować będą w najbliższej przyszłości? Raport potwierdza, że w zakresie mediów społecznościowych niewiele się zmieni. Polscy marketerzy w większości (58 proc.) przewidują, że wydatki na social media wzrosną jeszcze bardziej. Podobnie sytuacja wygląda w zakresie SEO (55 proc.), więcej pieniędzy powinno trafić też do content marketingu (50 proc. ) i SEM (48 proc.). Co ciekawe, choć aktualnie video marketing traktowany jest po macoszemu, to według ankietowanych w ciągu najbliższych kilku lat będzie dużo ważniejszym elementem marketingowej układanki. Z raportu WhitePress wynika też, że coraz mniejsze znaczenie przypisuje się do e-mail marketingu (15 proc. badanych stwierdziło, że obetnie wydatki na tego typu działania) oraz reklamom typu display (analogicznie – 11 proc.).


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Wyniki naszego najnowszego badania potwierdzają tezę mówiącą o tym, że marketing przenosi się do sieci i jest do zjawisko, które będzie przybierać na sile. Marketing staje się bardziej online, a przedsiębiorcy chcą budować swój wizerunek przede wszystkim w internecie. Polskie firmy już dziś wydają znaczne części budżetów reklamowych na promocje w mediach społecznościowych, SEO i SEM oraz content marketing. Niedługo w czołówce powinien znaleźć się video marketing, a z czasem również wzrośnie rola influencerów – komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pełne wyniki badania znajdują się na stronie: www.whitepress.pl/baza-wiedzy/621/marketing-coraz-bardziej-online-na-co-pieniadze-w-internecie-wydaja-polscy-marketerzy

Metodologia – badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety internetowej w dniach 17-24 października 2018 roku na grupie 101 marketerów reprezentujących firmy z Polski.

NowyMarketing był partnerem badania.