Burmistrz Londynu wprowadza zakaz reklamowania śmieciowego jedzenia

Burmistrz Londynu wprowadza zakaz reklamowania śmieciowego jedzenia
Burmistrz miasta Sadiq Khan wydał rozporządzenie, że od lutego 2019 roku na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych nie będzie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia w ramach nowego programu dotyczącego ograniczenia otyłości wśród dzieci.
O autorze
1 min czytania 2018-11-27

zdjęcie: depositphotos.com

Londyn ma jeden z najwyższych wskaźników otyłości wśród dzieci w Europie. W tym mieście prawie 40% osób w wieku 10-11 lat ma nadwagę. W związku z tymi niepokojącymi danymi burmistrz miasta Sadiq Khan wydał rozporządzenie, mówiące o tym, że od lutego 2019 roku na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych będzie obowiązywał zakaz reklamowania tzw. śmieciowego jedzenia, czyli hamburgerów, chipsów, napojów słodzonych oraz słodyczy.

Zakaz ten oznacza, że z reklam w przestrzeni komunikacji miejskiej nie będą mogły już korzystać sieci fast foodów, chyba że zdecydują się na promowanie zdrowych produktów, takich jak np. bakalie, niesolone orzeszki czy bezcukrowe napoje. Natomiast marki, które będą chciały reklamować swoje mniej zdrowe produkty, będa musiały udowodnić, że ich przekąski nie przyczyniają się do otyłości wśród młodych ludzi.

Przeciwni rozporządzenia burmistrza Londynu są osoby z brytyjskiej branży reklamowej, których zdaniem nie ma potwierdzonych dowodów na to, że zakaz reklamowania śmieciowego jedzenia może mieć jakikolwiek wpływ na zmniejszenie otyłości wśród dzieci.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

źródło: theindependent.co.uk

Słuchaj podcastu NowyMarketing