10 mln Polaków doceniło mapy i lokalizatory internetowe

Już ponad 10 mln polskich internautów korzysta z map i lokalizatorów internetowych. W maju pobiły rekord popularności. Największym zainteresowaniem cieszą się serwisy Google’a. Czy Polacy już na zawsze porzucili kompasy?
O autorze
1 min czytania 2013-08-12

Gemius przeanalizował ruch na stronach internetowych, które oferują mapy, wyszukują adresy czy lokalizują firmy. Okazuje się, że Polacy docenili internetowe plany miast i lokalizatory. W maju skorzystało z nich 10,5 mln internautów. To o 8 proc. więcej niż przed rokiem (9,8 mln) i 30 proc. więcej niż przed czterema latami (8,1 mln).

W przeciągu ostatniego roku mapy i lokalizatory internetowe cieszyły się największym zainteresowaniem w okresie od stycznia do września 2012 roku. Natomiast najmniejszy ruch na tych stronach zarejestrowano w grudniu (7,8 mln).

Najpopularniejszymi witrynami, dzięki którym internauci mogą na bieżąco przeglądać mapy i lokalizować poszukiwane miejsca są, podobnie jak przed rokiem, serwisy Grupy Google (7,3 mln internautów), Zumi.pl (4,4 mln) i Targeo.pl (1,8 mln).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Gemius sprawdził także profil społeczno-demograficzny internautów przeglądających te strony. Okazuje się, że najczęściej są to osoby między 25 a 34 rokiem życia (3 mln internautów) i osoby z wykształceniem średnim (2,7 mln.). Najwięcej internautów korzystających z map i lokalizatorów internetowych pochodzi z województwa mazowieckiego (1,8 mln).

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów. Obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się