Wavemaker: Co czwarty klient płatnej TV myślał o cord-cuttingu, Discovery i TVN 24 trzymają przy ofercie [badanie]

24 proc. klientów platform i kablówek myślało w ciągu ostatniego roku o rezygnacji z usług płatnej telewizji, pokazuje Projekt Cyfrowizja IV, cykliczne badanie agencji Wavemaker. Najczęściej cord-cutting rozważali klienci najdroższych pakietów operatorów.
O autorze
1 min czytania 2018-12-18

26 proc. klientów kablówek i 23 proc. klientów platform rozważało w ub.r. rezygnację z płatnej telewizji, pokazuje Projekt Cyfrowizja IV, cykliczne badanie agencji Wavemaker. Wpływały na to przede wszystkim kwestia ceny abonamentu oraz przekonanie, że telewizja nie oferuje wystarczająco wielu ciekawych programów. Największą skłonność do rezygnacji z usług płatnej telewizji przejawiają klienci płacący dziś operatorom powyżej 100 zł miesięcznie abonamentu, wśród nich 30 proc. myślało o rezygnacji z usług operatora. Jak pokazuje badanie Wavemaker, to jednocześnie ta grupa najaktywniej korzysta dziś z oferty SVOD (subskrypcyjnych serwisów z wideo na życzenie).

– Choć liczby te wyglądają zatrważająco, odsetek potencjalnych „cord-cutterów” nie wzrósł w stosunku do ubiegłych lat mimo rozwoju SVOD i naziemnej telewizji cyfrowej. Bez wątpienia jednak operatorzy płatnej TV mają duży segment „newralgicznych” klientów. Ok. 2 mln gospodarstw płacących dziś za dostęp do tradycyjnej TV poszukuje alternatyw – zauważa Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker.

Klienci, którzy nie planują migracji w kierunku bezpłatnej telewizji naziemnej oraz wideo na życzenie, przy ofercie operatorów trzymają internet w pakiecie (choć jego znaczenie wyraźnie spadło w stosunku do poprzednich lat), kanały filmowe, sportowe, a także kwestia przyzwyczajenia, na którą najczęściej powołują się klienci kablówek (co piąty z nich).

Wśród kanałów, jakie skłaniają odbiorców płatnej TV do dalszych inwestycji, tradycyjnie prym wiedzie Discovery, za którym plasują się TVN 24 (awans w rankingu), Polsat Sport i National Geographic.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Efekt SVOD widoczny jest w decyzjach widzów, którzy w ciągu ostatniego roku zrezygnowali z płatnego abonamentu i poprzestają obecnie na bezpłatnej ofercie naziemnej TV cyfrowej. Blisko połowa z nich zdecydowała o cord-cuttingu z uwagi na alternatywę programową dostępną w sieci, a niemal co czwarty twierdzi, że substytutem okazał się abonament w serwisie subskrypcyjnym – pokazuje badanie Wavemaker.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie Projekt Cyfrowizja IV agencja Wavemaker zrealizowała w październiku 2018 r. metodą CAWI na grupie 1500 telewidzów z dostępem do internetu.