Pudelek.pl przeprasza Omenę Mensah za rasistowskie komentarze

Pudelek.pl przeprasza Omenę Mensah za rasistowskie komentarze
Omenaa Mensah wygrała trwający ponad trzy lata proces sądowy z portalem pudelek.pl. Sprawa dotyczyła rozpowszechniania rasistowskich, wulgarnych oraz propagujących przemoc komentarzy na temat dziennikarki. Na mocy wyroku portal musiał m.in. opublikować przeprosiny.
O autorze
2 min czytania 2019-01-03

Sąd Apelacyjny orzekł, że właściciel portalu pudelek.pl ma opublikować przeprosiny dla Omeny Mensah i zapłacić jej 30 000 zł zadośćuczynienia za rozpowszechnianie zniesławiających i rasistowskich tekstów na jej temat. „Prowadzę fundację, w której walczę z rasizmem oraz promuję wartości tolerancji i nigdy nie zgodzę się, żeby obok mojej osoby w mediach pojawiały się tendencyjne teksty wyzwalające falę nienawiści, czy ksenofobii, obrażające mnie i bliskie mi osoby.” – mówi Omenaa Mensah i dodaje – „Misją mediów powinno być m.in. edukowanie społeczeństwa, a nie bazowanie, a wręcz promocja najbardziej prymitywnych emocji. Mam nadzieję, że mój wygrany proces będzie dla innych przykładem, że czasami warto powiedzieć „stop rasizmowi”, „stop kłamstwom”, „stop hejtowi” i zawalczyć o swoje dobre imię oraz o przerwanie, z premedytacją nakręcanej, fali agresji słownej.”

Omenaa Mensah w pozwie wnosiła o usunięcie publikacji oraz komentarzy naruszających jej dobra osobiste w postaci wizerunku, godności oraz dobrego imienia, zamieszczenia przeprosin na portalu oraz zasądzenie zadośćuczynienia. Wszystkie roszczenia zostały uwzględnione przez Sąd. Omenaa całą kwotę wygraną w procesie przekaże na budowę szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie.

Przeprosiny ukazały się dziś na stronie głównej portalu i będą emitowane przez 7 dni kolejnych dni.

 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Na początku września 2018 roku wystartowała kampania społeczna Love Over Hate! Jej celem było zachęcenie Polaków do walki z hejtem poprzez okazywanie sobie pozytywnych emocji, wzajemnego zrozumienia i akceptacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Kierowcą tira nie zostajesz jak masz skończoną astronomię na UJ-ocie”, „Czy ktoś o zdrowych zmysłach idzie na kierowcę? Kto zostaje kierowcą?”, „praca dla przygłupów”– firma spedycyjna Adar zwraca uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny.

PS3

„Pedał”, „szmata”, „brudas” – a jeśli kiedyś tak nazwą Twoje dziecko? Społeczna kampania HejtStop przypomina, że niespełna kilka sekund czasu wystarczy, aby przeciwstawić się zalewowi mowy nienawiści w sieci.

PS4

Fundacja Cybersmile stworzyła wraz z Chessie King (instagramerką, która bardzo mocno działa na rzecz samoakceptacji) kampanię, która demonstruje niszczący wpływ negatywnych komentarzy. Akcja zaczęła się od zwykłego postu na profilu Chessie, gdzie ta mówiła o pewności siebie.

PS5

Rimmel postanowił walczyć z beauty hejtem, który dotyka co czwartej kobiety na świecie. W związku z tym marka stworzyła akcję #IWillNotBeDeleted, której ambasadorkami są Cara Delevigne, Rita Ora oraz Red Lipstick Monster.

PS6

Hejt w internecie jest ważnym problemem, co nie umknęło uwadze organizatorów tegorocznej edycji festiwalu See Bloggers. W jego ramach zorganizowano debatę na temat mowy nienawiści, w której udział wzięły dr Monika Kopytowska z Wydziału Filologicznego UŁ, Omenaa Mensah, Zosia Zborowska, Paula Bruszewska.