Białe strony polskich gazet – popularne dzienniki popierają dyrektywę o prawie autorskim

Białe strony polskich gazet – popularne dzienniki popierają dyrektywę o prawie autorskim
W poniedziałek 25 marca br. wiele polskich dzienników ukazało się z pustymi pierwszymi stronami. Jest to element akcji „Białe strony polskich gazet”, za pomocą której wydawcy chcą zaapelować do polskich europosłów o poparcie dyrektywy o prawie autorskim.
O autorze
1 min czytania 2019-03-25

Dyrektywa o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym jest kwestią sporną już od kilku miesięcy. Internauci zarzucają jej, że będzie ograniczała wolność słowa w sieci. Innego zdania natomiast są wydawcy, których to między innymi to prawo będzie chroniło.

„Dziś internetowe koncerny zarabiają na umieszczaniu w sieci fragmentów, a często całych utworów (artykułów, filmów czy piosenek). Nie płacą za to twórcom wcale albo tylko symbolicznie. Usprawiedliwiają się, że są jedynie platformami, na których prace twórców są udostępniane tak naprawdę przez użytkowników” – czytamy we wstępie opisu akcji „Białe strony polskich gazet”. Zdaniem wydawców, którzą zanagażowali się w tę inicjatywę, dyrektywa o prawie autorskim ma to zmienić, bo będzie nakładała na internetowych gigantów obowiązek uczciwej zapłaty polskim twórcom i producentom za wykorzystanie ich utworów.

W ramach akcji, w poniedziałek 25 marca br. wiele polskich dzienników, takich jak m.in. Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita czy Puls Biznesu, ukazały się  z pustymi pierwszymi stronami. Tym samym wydawcy apelują do polskich europosłów o poparcie dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym.

Pełna lista wydawców zaangażowanych w akcję znajduje się na stronie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Poznańska agencja KIWI chciała położyć kres nieuczciwym praktykom, związanym z kradzieżą własności intelektualnej. W związku z tym zapraszała do dyskusji inne podmioty, które stały się ofiarami podobnych praktyk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się