Warszawska Palma usycha – odżyje dzięki ekopostanowieniom

Akcja z umierającą palmą to kampania z okazji Światowego Dnia Środowiska. Jeden z symboli Warszawy odżyje dzięki naszym ekopostanowieniom.
O autorze
1 min czytania 2019-06-03

Od kilku dni słynna palma na rondzie de Gaulle’a, jeden z symboli Warszawy, usycha. Jej zielona korona stała się szarobrązowa, liście są wysuszone i zwisają wzdłuż pnia. Informacje na ten temat pojawiły się na facebookowym profilu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Jak się okazało, przemiana palmy jest akcją Centrum UNEP/GRID-Warszawa, przeprowadzoną we współpracy z artystką Joanną Rajkowską i agencją Syrena Communications przy wsparciu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Śmierć palmy ma zwracać uwagę na problemy zanieczyszczenia powietrza oraz globalnych zmian klimatycznych. Stanowi część działań podejmowanych z okazji Światowego Dnia Środowiska. W tym roku głównym tematem jest zanieczyszczenie powietrza, a celem zachęcenie ludzi i instytucji do podejmowania EKOpostanowień – prostych, codziennych działań zapobiegających degradacji środowiska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nawet niewielkie zmiany naszych zachowań mogą pomóc ocalić cząstkę przyrody. EKOpostanowienia ogłoszone zostaną 5 czerwca, a ich pozytywne skutki komunikowane będą przez cały rok.

Czy Palma powróci do życia? To już zależy od nas samych i naszej mobilizacji #DlaPlanety. Dalszy ciąg losów palmy będzie można śledzić na jej instagramowym profilu

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Gwoli przypomnienia, „Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich”, czyli palma na rondzie de Gaulle’a w Warszawie jest najbardziej znanym polskim projektem artystycznym w przestrzeni publicznej, jaki powstał po 1989 roku. Przypomina on o społeczności żydowskiej zamieszkującej Warszawę przed Holocaustem, której obecność pobrzmiewa w nazwie Aleje Jerozolimskie. Przez lata palma stała się również jednym z nowych symboli Warszawy, egzotycznym i swojskim, prowokującym i mobilizującym do działania. Jest stałym punktem w programie protestów, manifestacji, happeningów. Palma jest też symbolem nowej miejskiej rzeczywistości. Jest ukłonem dla chaotycznej, żywiołowej środkowo-europejskiej metropolii, pochwałą różnorodności, niestabilności, migracji i zmiany. W obliczu pogłębiającego się kryzysu klimatycznego, egzotyczne drzewo staje się dziś także znakiem niebezpiecznych zmian i sygnałem ostrzegawczym umieszczonym w centrum Warszawy.

zdjęcia: mat.prasowe

PS

W styczniu br. portal Noizz wystartował z akcją „Coś Dla Planety”, która ma na celu stworzenie społecznego ruchu ratowania Ziemi. Każdy z nas, robiąc nawet małą rzecz, może przyczynić się do poprawy warunków ekologicznych i klimatycznych na naszej planecie.