Testy nowej usługi marki Starbucks ruszyły niedawno w lokalu brandu znajdującym się na londyńskim lotnisku Gatwick. To właśnie tam do dyspozycji klientów są kubki na wynos wielokrotnego użytku oraz zwykłe, papierowe, lecz za dodatkową opłatą 6 centów – kwota ta trafia na konto organizacji Hubbub, działającej na rzecz ochrony środowiska.
Klienci, którzy zamówią napój w wielorazowych kubkach na wynos, będą mogli zostawić je w specjalnych kontenerach tuż po wypiciu kawy. Punkty do ich oddawania umieszczone zostały na kilku terminalach na lotnisku Gatwick.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Na razie nie wiadomo czy Starbucks planuje wprowadzić podobną usługę w swoich pozostałych lokalach, bo kwestia kontenerów do oddawania wielorazowych kubków na wynos mogłaby być nieco problematyczna, zwłaszcza w dużych aglomeracjach. Natomiast lotniska wydają się być świetnym miejscem na oferowanie alternatyw dla jednorazowych opakowań.
W grudniu 2018 roku Green Caffe Nero dołączyło do akcji Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste „Z własnym kubkiem”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Pod koniec zeszłego roku marka Costa Coffee UK wprowadziła do swoich kawiarni nowe rozwiązanie – płatność za kawę kubkami wielokrotnego użytku. W ten sposób brand chce walczyć z zanieczyszczaniem środowiska.