W zdigitalizowanym świecie potrzeba dobrego PR-u. Nowa grupa robocza w IAB Polska

W kwietniu br. w ramach struktur IAB Polska została powołana Grupa Robocza Public Relations, w składzie której znajdują się przedstawiciele agencji PR, agencji digitalowych, wydawców oraz reklamodawców. Celem jej działalności jest podkreślenie, że sektor public relations ma ugruntowaną pozycję...
O autorze
1 min czytania 2019-07-02

…a jego rola przybiera na znaczeniu.

Pomysł powołania nowej grupy w IAB Polska spotkał się z pozytywnym przyjęciem wielu firm, które podzielają wizję budowy nowoczesnych standardów w działaniach komunikacyjnych. Członkowie chcą wspólnie współtworzyć wizerunek branży i na bieżąco badać jej kondycję w obliczu działań podejmowanych na całym świecie. Liderem Grupy Roboczej Public Relations został Paweł Modzelewski, Head of Strategy agencji 24/7Communication, która była inicjatorem pomysłu. Zastępcą szefa Grupy został Maciej Wernicki, Head of Public Relations w agencji Up&More.

– W ramach działalności Grupy chcemy przede wszystkim zdefiniować role PR i zakres prac agencji w nowej, zdigitalizowanej rzeczywistości branżowej. Istotne w naszej pracy jest odpowiednie wykorzystywanie potencjału narzędzi cyfrowych oraz opracowanie sposobów na efektywne połączenie technologii z potrzebami komunikacyjnymi firm. To właśnie te aspekty będą stanowić podstawę naszych pierwszych działań w obrębie Grupy Roboczej Public Relations w IAB Polska – komentuje Paweł Modzelewski, head of strategy w 24/7Communication.

Celem Grupy jest dyskusja o nowym, digitalowym wymiarze PR w obliczu zmian, jakie można zaobserwować w kontekście międzynarodowym. Członkowie Grupy chcą mówić jak najwięcej o komunikacji w obliczu globalnej transformacji cyfrowej społeczeństw. Jak wiadomo, nowy PR wykorzystuje coraz więcej narzędzi digitalowych i dzięki temu zmienia się jego kierunek i forma działań. Nie sposób zatem przejść obok tego obojętnie, warto podjąć kroki, które wpłyną na rozwój branży i pomogą dostosować jej charakter do aktualnych oczekiwań rynkowych. PR nie tylko wspiera budowanie reputacji w firmie, ale jest także odpowiedzialny za biznes, do którego stopniowo się zbliża. Inwestowanie w rozwój PR może przynieść zaskakujące efekty zarówno dla mikro-, jak również makrofirm.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Członkowie nowej grupy odbyli już pierwsze spotkanie organizacyjne, na którym wyznaczyli kierunki i opracowali koncepcję działań. W planach jest realizacja wielu projektów, wydarzeń, a także badań, które pomogą zdiagnozować efektywność działań PR w kontekście biznesu klientów. Czołowi przedstawiciele firm związanych z komunikacją chcą edukować, mierzyć efektywność wykorzystywanych narzędzi oraz współpracować z innymi podmiotami, które w znaczący sposób wpływają na funkcjonowanie i otoczenie branży PR.

Słuchaj podcastu NowyMarketing