Buzz marketing króluje nie tylko nad AdBlockiem!

Buzz marketing króluje nie tylko nad AdBlockiem!
Jak przystało na nazwę, wiele słyszy się i mówi o tak zwanym szumie, czy inaczej szepcie. Nieważne jaką nazwą się posługujemy, zawsze jest to tak zwany „buzz”. Wiele firm, korzystających z tej formy reklamy, nie zdaje sobie sprawy z korzyści płynących z wykorzystania tej formy marketingu.
O autorze
3 min czytania 2019-07-09

Umiejętne wejście w interakcję z naszymi użytkownikami to nie jedyna korzyść. Co jest przewagą buzz marketingu? W czym tkwi jego skuteczność? Na te oraz inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Czasy przesycone marketingiem

Dzisiejsze czasy to triumf marketingu internetowego, ale czy na pewno?

Nadmiar nie jest jednak skuteczny, wręcz przeciwnie – nie przynosi pożądanych efektów. Liczba wyświetlanych reklam każdego dnia jest na tyle duża, że duża część internautów, w tym aż 40% Polaków ma AdBlocka! Na tej podstawie możemy dojść do prostej, ale trafnej konkluzji, że część osób poszukuje w internecie przede wszystkim angażujących, użytecznych treści. W obliczu tych faktów powiedzenie „content is king” nie jest jedynie utartym frazesem, ale wyzwaniem, ponieważ marketing internetowy nie jest już prosty. Liczy się strategia, na którą składa się konkretny zestaw działań.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dlaczego buzz marketing?

Istnieje wiele rodzajów marketingu, ale nie wszystkie okazują się skuteczne.  Wynika to z potrzeb i zachowań internautów, które sprawiły, że display poszedł w niepamięć. Klikanie w banery zostało zastąpione przez ślepotę banerową, a na samą myśl o wyświetleniu reklamy część osób jest poirytowana. Buzz marketing to taki rodzaj działań, który oferuje użytkownikowi wartościowe treści. Poza tym, marketing rekomendacji to jest właśnie to, czego ludzie szukają. Dlaczego? Część osób, chcąc poznać opinię na temat danego produktu czy usługi, najpierw prosi o polecenie od swoich znajomych. Kolejną metodą jest szukanie wpisów i opinii na forach i portalach społecznościowych. Zamieszczone tam posty są wiarygodne na tyle, że to właśnie one najczęściej skłaniają do wyboru przez internautów danej usługi czy produktu. Zaletą buzz marketingu jest również to, że prowokuje on do dyskusji, zatem stwarza otwartą przestrzeń dla każdego użytkownika. Koresponduje to z wolnością słowa, która jest naturalną potrzebą współczesnego internauty. Ponadto, buzz marketing dostarcza wartościowych treści, które nie są blokowane przez adblocka, zatem już dzięki temu jest on bardziej skuteczny.

Postaw na blogerów i influencerów!

Wizerunek w sieci ma ogromne znaczenie, ponieważ wpływa nie tylko na ilość potencjalnych klientów, ale przede wszystkim na jakość naszej relacji z nimi. Budowanie więzi to jedna z determinant sukcesu, a tej sprzyja influencer marketing. To najnowszy trend w komunikacji marketingowej, wykorzystujący osoby popularne. Mowa tu nie tylko o gwiazdach z pierwszych stron gazet, ale o normalnych osobach, które mają wielu followersów. Jednym słowem – są lubiane i chętnie naśladowanie przez co są wiarygodne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Drugim trendem, który jest bardziej znany od dłuższego czasu jest blogowanie. Dziś blogerem może zostać każdy, kto lubi pisać i ma coś ciekawego do powiedzenia oraz oczywiście ma swoją grupę odbiorców. Platformą, która służy bezpośredniej współpracy klientów i blogerów jest Reachablogger, która jest największą platformą i pierwszą, która pojawiła się w Polsce. Jest to wygodny i szybki sposób na znalezienie blogera. Współpraca z blogerem, czy influencerem to jedno z najbardziej znanych działań marketingowych, które pozwolą budować i umacniać pozycję naszej marki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zadbaj o e-wizerunek z profesjonalistami

Niestety w dobie internetu publikacja treści, a w tym częste rozpowszechnianie cudzych zdjęć, stało się zjawiskiem powszechnym. Wystarczy wspomnieć o akcji #TworzeNieKradne, która ma na celu zwrócenie uwagi na kradzież treści. Temat został nagłośniony nie bez powodu, ponieważ  kradzieże mają przykre konsekwencje przede wszystkim dla twórców. Jest to tylko jeden z nielicznych problemów, z jakimi borykają się firmy w dążeniu do budowania  e-wizerunku.

Kolejnym utrapieniem są negatywne opinie o firmie, często pisane przez konkurencję lub byłych pracowników, które potrafią podburzyć reputację firmy. W takiej sytuacji konieczna jest umiejętna moderacja treści, którą najlepiej powierzyć profesjonalistom. Gdzie szukać pomocy? Warsaw Media House to agencja, w której pracują doświadczeni specjaliści. Umiejętnie walczą z hejtem, a także specjalizują się w employer brandingu, dzięki któremu Twoja firma ujrzy światło dzienne. Sukces to składowe wykorzystania wiedzy, doświadczenia, ale także odpowiednich narzędzi takich jak Brand24.pl, który pomaga monitorować wzmianki na temat naszej firmy, czy produktu.

 

O autorach:

Piotr Sulewski, prezes zarządu WMH sp. z o.o. sp.k. Absolwent Uczelni Łazarskiego na kierunku Zarządzanie projektami, gdzie zdobył również tytuł MBA (Master of Business Administration). Obecnie studiuje analizy marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest doświadczonym praktykiem biznesu – zarządza i koordynuje pracą Spółki. Specjalizuje się w analizie danych i reklamie online. Wierzy, że największą wartością firmy są ludzie dlatego docenia osoby z pasją, które wykazują inicjatywę i zaangażowanie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na LinkedInie.

Marcin Konopiński, student  socjologii ze specjalizacją marketing reklama i nowe media w Collegium Civitas, w Warsaw Media House specjalista ds. e-wizerunku.

WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedIn, Facebook, Instagram