Niektórzy użytkownicy z takich krajów jak m.in. Australia, Brazylia, Kanada czy Włochy musieli w ostatnich dniach przeżyć niemały szok, gdy dowiedzieli się od swoich znajomych, że pod ich postami zniknęła liczba polubień. Jest to efekt wprowadzenia nowej aktualizacji, którą obecnie testuje Instagram.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Jak tłumaczą przedstawiciele platformy, owa zmiana ma na celu m.in. walkę z botami, które tworzą sztuczne zasięgi na kontach danych użytkowników. Ponadto, twórcy Instagrama chcą też, by internauci poświęcali większą uwagę zdjęciom oraz filmom, które są udostępniane, a nie liczbie lajków.
Co ciekawe, użytkownicy, którzy opublikowali post, dalej będą mogli zobaczyć, ile osób lubi ich wpis.
Na tę chwilę nie wiadomo czy nowa aktualizacja zostanie poszerzona o inne kraje.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W czerwcu br. Instagram wprowadził opcję „Paid Partnership”, która umożliwia markom promowanie postów influencerów, w podobny sposób, jak działa to przy kampaniach reklamowych. Nowe narzędzie ma służyć do zwiększenia zasięgu danej treści.