Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Sejm uchwalił ustawę o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności

Sejm uchwalił ustawę o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności
22 lipca br. polski sejm uchwalił ustawę o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, która nakłada na sprzedawców obowiązek przekazywania niesprzedanego jedzenia organizacjom pozarządowym.
O autorze
1 min czytania 2019-07-25

Koniec z marnowaniem żywności – 22 lipca br. polski sejm uchwalił ustawę o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Na jej mocy sklepy o powierzchni powyżej 250 metrów kwadratowych oraz których przychody ze sprzedaży żywności wynoszą co najmniej 50%, są zobowiązane do przekazywania niesprzedanego jedzenia organizacjom pozarządowym.

W ramach ustawy sklepy będą musiały podpisać umowę z wybraną organizacją, której zostanie przekazane niesprzedane, lecz nadające się do spożycia jedzenie. Ponadto, właściciele sklepów będą też zobowiązani do prowadzenia kampanii edukacyjnej poruszającej tematykę przeciwdziałania marnowania żywności.

Nowa ustawa określa też dokładne zasady postępowania z żywnością oraz opisuje negatywne skutki społeczne oraz środowiskowe spowodowane marnowaniem niesprzedanego jedzenia.

Sklepy, które złamią warunki ustawy, będą musiały zapłacić karę w wysokości 10 groszy za każdy kilogram zmarnowanej żywności.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W czerwcu br. Tesco ruszyło z programem „Duża pomoc dla małych przyjaciół”, w ramach którego przekazuje niesprzedaną żywność, taką jak np. owoce, warzywa, nabiał, mięso czy pieczywo, organizacjom zajmującym się zwierzętami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W kwietniu br. sieć Netto wdrożyło na polskim rynku aplikację, której celem jest walka z marnowaniem żywnością.

PS3

W październiku 2018 roku Tesco Polska wprowadziło aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania.

PS4

Żabka od lat stara się angażować w niesienie pomocy tym, którym potrzebne jest codzienne wsparcie. W 2018 roku przekazała Caritas ponad 180 ton żywności. To również ważne działanie społeczne, które odpowiada na problem marnowania żywności.

PS5

16 października 2018 roku ruszyła kampania „Marnując żywność, marnujesz planetę” Banków Żywności. Celem akcji było zwrócenie uwagi społeczeństwa na skutki ekologiczne marnowania żywności, której w samej Polsce marnuje się tyle, ile wystarczyłoby do nakarmienia wszystkich mieszkańców Warszawy przez 10 lat.