Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

12 edycja Międzynarodowego Festiwalu Art Moves startuje 6 września w Toruniu

Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves odbędzie się w Toruniu po raz dwunasty. W tym roku impreza odbywa się pod hasłem „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?”. Otwarcie odbędzie się 6 września.
O autorze
4 min czytania 2019-08-30

W ciągu ostatnich kilku lat sztuka prezentowana na bilbordach stała się kulturalnym „must have”. Billboardowe wystawy odbywają się od Teheranu, Mexico City, po Paryż, Los Angeles i Nowy York. Toruń jest jednym z prekursorów tego trendu – Art Moves jest pierwszym i jak na razie jedynym na świecie cyklicznym festiwalem promującym tego rodzaju sztukę. „Na całym świecie bilbordy kojarzą się jednoznacznie z reklamą, tylko nie w Toruniu – przez kilka jesiennych tygodni bilbord staje się w Toruniu antybillboardem. Manifestacją myśli kontestującej konsumpcjonizm, wszelkie formy intelektualnego i duchowego zniewolenia. Anglia ma swojego poruszającego sumienie Banksy’ego, my stymulujący myślenie festiwal Art Moves” – pisał o festiwalu Piotr Sarzyński w tygodniku Polityka.

– Współcześnie mamy do czynienia z wszechobecną, jawną lub ukrytą reklamą oraz propagandą – mówi Rafał Góralski z Galerii Rusz, współtwórca festiwalu.

Sztuka billboardowa jest jak odtrutka, wytchnienie i chwila na refleksję w tym oszalałym, zapędzonym świecie. Bilbord ma szeroki zasięg działania, dociera do wszystkich, jest prodemokratyczny i egalitarny, przekracza życiowe i informacyjne nisze, w których funkcjonują ludzie. Zamienia miasto w wielką galerię sztuki, gdzie za darmo 24h/7 dni w tygodniu można korzystać ze sztuki.

– Festiwal ma 3 poziomy oddziaływania. Wymyślamy temat i kierujemy go do artystów z całego świata, którzy odpowiadają na nasze pytanie, tworząc własne prace. Najlepsze prace prezentujemy w przestrzeni miejskiej Torunia. A widzowie, inspirując się pracami, mogą znaleźć swoje własne pomysły na festiwalowy temat. Łączymy więc to, co globalne z tym, co lokalne. W ramach tegorocznej edycji festiwalu na bilbordach, citylightach i ekranach LED zaprezentowane zostaną prace artystów z całego świata, odnoszące się do tematu przewodniego całej imprezy: „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?” – mówi Joanna Górska z Galerii Rusz, współtwórca festiwalu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednym z głównych elementów festiwalu jest corocznie organizowany, międzynarodowy konkurs na najlepszą pracę bilbordową. Do wystawy konkursowej wybierane są najciekawsze prace, nadesłane przez utalentowanych artystów z całego świata. W tym roku artyści zostali zaproszeni do twórczej interpretacji hasła: „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?”. Na tegoroczny konkurs wpłynęło niemal 1000 prac, nadesłanych przez 539 artystów z 68 krajów świata. Otrzymano prace z Rosji, USA, Tajwanu, Chin, Macedonii, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii, Iranu i wielu innych! Wyjątkowo dużo prac otrzymano z Chin i Indii. Pokazuje to, że twórcom z tych państw szczególnie bliskie jest tegoroczne hasło konkursowe.

Konkursowe hasło można traktować jako metaforę procesów, zachodzących we współczesnym świecie. Czy świat wkrótce się skończy? Czy w niedługim czasie wymrze większość gatunków roślin i zwierząt na planecie? Czy nastąpi katastrofa ekologiczna? Czy większość ludzi będzie żyła w skrajnej biedzie, a świat pogrąży się w nieustających wojnach? Tego typu informacje zalewają nas każdego dnia – wywołują strach i paraliżują. Jak nie popaść w depresję i czarnowidztwo, a alarmujące dane potratować jako wyzwanie i poszukać kreatywnych rozwiązań? Jak obudzić się z letargu? Jak znaleźć nadzieję i energię do działania? Jak pokonać stare, destrukcyjne schematy myślenia i działania, i znaleźć nowe, lepsze rozwiązania? Jak nie popaść w pesymizm i marazm, ale uwierzyć, że wiele zależy od nas – zarówno życie nasze, innych ludzi, jak i istot, które żyją obok nas? Jak wyjść poza indywidualną perspektywę, poza własne JA i dostrzec, że każdy z nas jest częścią większej całości – ludzkości i przyrody, i ma na tę całość wielki wpływ? Jak myśleć w dłuższej perspektywie, a nie tylko o krótkoterminowych korzyściach, które w dłuższej perspektywie okazują się szkodliwe? Co dobrego możemy zrobić dla siebie i świata oraz tych, którzy przyjdą tu po nas?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jury w składzie: Adam Niklewicz / artysta / North Haven, Connecticut, USA; Mark Titchner / artysta / Londyn, Wielka Brytania; Małgorzata Augustyniak / historyk sztuki, wiceprezes zarządu AMS SA / Warszawa; Rafał Góralski / artysta, kurator, dyrektor Festiwalu Art Moves / Toruń wyróżniło 10 prac, które zostaną pokazane na bilbordach w ramach Festiwalu Art Moves 2019.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jury za najbardziej interesującą pracę uznało projekt, którego autorem jest Dawid Celek z Polski i właśnie do niego powędruje Główna Nagroda Konkursu w wysokości 5000 PLN.

Dawid Celek / Polska – zwycięzca konkursu

Zwycięska praca pokazuje paradoksy współczesnej kultury. Z jednej strony wierzymy w nieustający postęp i rozwój, i wypatrujemy na horyzoncie tzw. świetlanej przyszłości. Z drugiej strony cały czas nie potrafimy pozbyć się myśli, że coś dzieje się nie tak, że „dobrze to już było” i wypatrujemy nadciągającej katastrofy. Zwycięska praca przełamuje defetyzm i czarnowidztwo wywodzącego się z nihilistycznej kultury punk hasła No future, które zainfekowało całą współczesną kulturę i zamienia je na coś budującego i otrzeźwiającego – Now! future. Przywraca nam tym samym poczucie realizmu i namawia nas do zakasania rękawów i wzięcia się do roboty, bo nie tyle nie ma dla nas przyszłości, co nasza przyszłość jest teraz, i to właśnie dzisiejszy dzień o niej decyduje.

Patrick Baumann / Szwajcaria

Praca CHANGE/CHANCE Patricka Baumanna ze Szwajcarii opowiada o tym, że potrzebujemy zmiany, która jest naszą szansą, by zmienić siebie i nasze podejście do rzeczywistości. Potrzebujemy również wyjść poza swój narcyzm i zacząć myśleć nie tylko i wyłącznie o sobie i własnych korzyściach, ale też o szerszym kontekście naszego istnienia. Jesteśmy przecież częścią większej całości i większej wspólnoty, i razem możemy więcej (praca I CAN, WE CAN).

Salma Abbassi / Tunezja

Może warto przestać zamartwiać się tym, że mamy tyle problemów do rozwiązania i zmienić perspektywę widzenia, bo to właśnie problemy zawsze inspirowały ludzkość do rozwoju (prace Galerii Rusz Problemy i Źródła).

Nie tylko artyści zmierzyli się z festiwalowym hasłem – do tworzenia będą mogli włączyć się również nasi widzowie – w ramach Art Moves Workshop odbędą się warsztaty dla dzieci oraz pojawią się specjalne, interaktywne bilbordy, dzięki którym odbiorcy będą mogli aktywnie włączyć się w festiwalowe działania.

W ramach tegorocznej edycji festiwalu pokażemy prace 22 artystów z 11 państw:

  • Dawid Celek (Polska)
  • Marek Maciejczyk (Polska)
  • Patrick Baumann (Szwajcaria)
  • Cristian Brinza (Mołdawia)
  • Salma Abbassi (Tunezja)
  • Paweł Miszewski (Polska)
  • Łukasz Dukowicz (Polska)
  • Mario Estevez (Meksyk)
  • Wei Su (Kanada)
  • Michael Mayevsky (Ukraina)
  • René Gisler i Raphi Muntwyler / Szwajcaria
  • Lex Drewinski / Niemcy / Polska
  • Ying-Hsiu, Chen i Hsiang-Ying, Chen / Tajwan
  • Mabi „SELF” Lusala / Czechy
  • Wojciech Mazur / Polska
  • Taber Calderon / USA
  • Urszula i Filip Tofil (syfon studio) / Polska
  • Joanna Górska i Rafał Góralski (Galeria Rusz) / Polska

Otwarcie

Oficjalne otwarcie festiwalu odbędzie się 6.09.2019 o godz. 12 na Pl. Rapackiego w Toruniu. Będzie mu towarzyszyła akcja artystyczna Galerii Rusz pt. „Jestem na tym świecie po to, aby…”.