Aneta Gergont-Gałązka (Wonga Polska): W marketingu nie ma mowy o monotonii

Aneta Gergont-Gałązka (Wonga Polska): W marketingu nie ma mowy o monotonii
– Poważnym wyzwaniem biznesowym dla mnie jest zmierzenie się z sytuacją, gdy kampania nie osiąga oczekiwanych wyników. W takim przypadku trzeba zrobić krok wstecz i dokładnie sprawdzić, z których badań jako zespół wyciągnęliśmy złe wnioski – Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor marketingu Wonga Polska.
O autorze
2 min czytania 2019-10-04

1. W marketingu najważniejsze jest…

Precyzyjne zdefiniowanie grupy docelowej, jasne określenie celu i sposobu mierzenia go, zrozumienie zachowań i motywacji konsumenta, a następnie stworzenie kampanii, która odpowiada na te potrzeby.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Właściwie wszystkie nowe projekty, w który sprawiają, że ciągle się uczę, odkrywam nowe obszary. 

Gdy widzę efekty kampanii, o jakich myślałam, TOM wzrasta, liczba nowych klientów rośnie, a „starzy” wracają, ponieważ są zadowoleni z naszych usług… skrzydła rosną ;).

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Poważnym wyzwaniem biznesowym dla mnie, a też dla całego zespołu jest zmierzenie się z sytuacją, gdy kampania nie osiąga oczekiwanych wyników. W takim przypadku trzeba zrobić krok wstecz, rozebrać cały proces na czynniki pierwsze i dokładnie sprawdzić co się wydarzyło, z których badań – jako zespół – wyciągnęliśmy złe wnioski. Może poszliśmy w naszych interpretacjach za daleko? Czy dajemy klientowi to, co obiecywaliśmy? Czy wybraliśmy właściwe media? Najważniejsze jest znalezienie odpowiedzi: jak dojść do planowanych efektów? 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Nie ma takiego jednego projektu. Kocham to co robię i ilekroć przygotowuję nową kampanię to jestem mocno podekscytowana, jakbym robiła to po raz pierwszy. Zawsze czekają na mnie nowe wyzwania, bo w trakcie projektów nie zawsze idzie wszystko zgodnie z planem, ale to wszystko właśnie powoduje, że marketingiem nie można się znudzić.

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Moją uwagę zwróciła tegoroczna kampania Nike „Dream crazier”, ale również wcześniejsza „This is us”. Bardzo podoba mi się pomysł na reklamę australijskiej firmy NRMA Insurance „Every home is worth protecting”, a także spot Spotify „Let the song play”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Moja zazdrość jest pozytywna, miło jest oglądać interesujące kampanie. Chciałabym, żeby więcej było takich na naszym rynku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Stawiam na sztuczną inteligencję (AI). Pozwala zwiększyć efektywność działań nie tylko jeśli chodzi o koszty, a także o dotarcie do klienta. AI pomaga w digital marketingu analizować milionów danych, czasami nieznaczących, co przekłada się na lepsze zdefiniowanie grup docelowych. Nie trafiamy z komunikacją losowo, ale do użytkowników, do których chcemy. 

Warto zwrócić uwagę, jakie znaczenie w komunikacji będzie miał głos. Jak szybko w najbliższych latach głos zastąpi tekst. Marketerzy będą inaczej przygotowywali komunikację i korzystali z innych narzędzi. 

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Nie ma działań przereklamowanych, są jedynie źle dopasowane do grupy docelowej lub zbyt kosztowne. Niektórych narzędzi nie nauczyliśmy się jeszcze dobrze wykorzystywać.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Partnerskie relacje. Agencja musi dobrze zrozumieć cel, a nie tylko zadanie. Dzięki temu będzie miała szersze spojrzenie. Wpłynie to na zaangażowanie, lepsze relacje między współpracującymi ludźmi, co zawsze przekłada się na dostarczoną przez agencję pracę.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Podróży, bo dają inną perspektywę. To szansa na poznanie innych kultur, ludzi, spojrzenie z dystansu, również na codzienne obowiązki.

10. Moja kampania marzeń…

Jest jeszcze przede mną. 

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Marketing wymaga ciągłej pracy, myślenia strategicznego. Jeśli się zatrzymasz, to znaczy, że się cofasz. Trzeba ciągle wyprzedzać rynek, być na bieżąco z trendami i z tym co będzie ważne w przyszłości. Ta dynamika, zmienność bardzo mi odpowiada. W marketingu nie ma mowy o monotonii.