26. edycja Golden Drum Festiwal rozpocznie się już za tydzień

26 Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Golden Drum ponownie otwiera swoje drzwi! Organizatorzy zapraszają już w następny czwartek, 17 października br. , do nadmorskiej miejscowości Portorož w Słowenii.
O autorze
2 min czytania 2019-10-11

We współczesnym świecie jedyna stała to zmiana, a kreatywność jest jej najpotężniejszą siłą napędową. Myślimy globalnie, a jednocześnie czerpiemy inspiracje z lokalnego dziedzictwa i wartości. Bo to właśnie tu swój początek mają wszystkie zmiany.  

Zmieniający się świat nie pozostał bez wpływu na kreację i reklamę. Poza promowaniem produktów i kreowaniem potrzeb, reklamy stały się nośnikiem idei i inspiracją do zmian na lepsze.

Festiwal Golden Drum to przegląd najbardziej inspirujących kampanii, ale także miejsce do wymiany myśli i idei z różnych regionów oraz kultur. Tegoroczna edycja festiwalu, pod hasłem „Creativity 4 change” koncentruje się na kreatywności w służbie zmiany na lepszą przyszłość. Bądź częścią tej zmiany!

Sprawdź program festiwalu

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Festiwal to wyjątkowa przestrzeń oraz okazja do wysłuchania niezwykłych osobistości ze świata kreacji i reklamy, ale nie tylko. W tym roku gościem specjalnym festiwalu jest Slavoj Žižek, najczęściej publikowany współczesny filozof i teoretyk kultury. Na scenie zagości również światowy ekspert w dziedzinie neuronauki, Profesor Bogdan Draganski oraz fotografka Rena Effendi, specjalizująca się w artystycznym storytellingu.

Goście festiwalu będą mieli okazję wysłuchać Andrea Henao, Managing Directora 360 Agency Berlin oraz 360 Agency Europe – pierwszej agencji reklamowej, która promuje jedynie zrównoważone marki. Na festiwalu nie zabraknie też polskiej reprezentacji. Prelegentami na festiwalu będą Dawid Szczepaniak, executive creative director & partner i art director w VMLY&R Poland Ewelina Wojtyczka, którzy przedstawią kampanię kreatywną „The Last Ever Issue”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Diversity 4 Change kreuje również przestrzeń do dyskusji na temat społeczności LGBTQiA+ w reklamie, którą poprawdzi Jason Romeyko, Serviceplan wraz z Julianem Wiehlem, VANGARDIST Magazine oraz Lady Bunny utalentowanym artystą drag queen.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Festiwal to miejsce pełne możliwości do nawiązania nowych relacji netoworkingowych,  jak i wyśmienitej zabawy. Już w czwartek wieczorem odbędzie się Party with a purpose w Piran’s Caffe Teater, w odsłonie Coca-Cola – będącej oficjalnym napojem  26.Golden Drum, a imprezę poprowadzi artysta drag queen i  DJ z USA, Lady Bunny. Marka Coca Cola wszystkich kreatywnych uczestników festiwalu zaprasza do wzięcia udziału w konkursie – wyzwaniu na ideę rozwiązania, w jaki sposób Coca Cola może funkcjonować w świecie bez śmieci Portfolio Speed Dating. W tym konkursie można wygrać: 3.000 EUR (Grand Prix), 2.000 EUR (Gold Prize) i 1.000 EUR (Silver Prize).

Najważniejsze informacje o konkursie

Zgłoszenia

  • 21 różnych sieci/networków zgłosiło swoje prace
  • 208 różnych agencji zgłosiło swoje kampanie
  • 37,3% zgłoszeń to prace agencji niezależnych
  • 112 agencji niezależnych walczy o nagrodę Golden Dragon

Kraje

  • 26 różnych krajów zgłosiło prace
  • Największy wzrost zgłoszonych prac pochodzi z Cypru (+900% więcej niż w 2018)
  • Znacząco więcej prac zostało zgłoszonych z Armenii (+300%), Łotwy (+160%) oraz Turcji (+93,4%).

Grupy i konkurs

  • 267 plakatów zgłoszono do konkursu Young Drummers Competition
  • Craft jest wiodącą grupą w kategorii WHAT, tuż za nią B. Print oraz A. Film
  • Engagement i Z. Social Good są wiodącymi w kategorii WHY