Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Kilka słów o Facebook Analytics. Czy warto zainteresować się tym narzędziem?

Kilka słów o Facebook Analytics. Czy warto zainteresować się tym narzędziem?
Użytkownicy Facebooka spędzają coraz więcej czasu w sieci. Nasze społeczeństwo zakorzeniło się już w cyfryzacji i powinniśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby starać się nadążyć za tym trendem. Facebook coraz mocniej integruje swój portal z kolejnymi narzędziami analitycznymi.
O autorze
2 min czytania 2019-10-11

 Przedstawiamy Wam Facebook Analytics, który pomaga zbierać informacje o użytkownikach w Twojej witrynie, reklamie Facebook Ads oraz na stronach fanpage.

Czym jest Facebook Analytics?

To bezpłatne narzędzie do mierzenia ruchu dostępne z poziomu przeglądarki komputerowej oraz aplikacji mobilnej. Dowiesz się dzięki niemu m.in. o tym:

  • jak odbiorcy korzystają z Twoich stron i aplikacji,
  • z jakich źródeł użytkownicy przechodzą dalej i czy zachodzą z tego powodu jakieś konwersje,
  • jakie dane demograficzne wyróżniają Twoich odbiorców,
  • jakie nowe sposoby interakcji zachodzą między różnymi grupami osób a źródłami zdarzeń.

Aby korzystać z Facebook Analytics, konieczny jest zaimplementowany piksel na stronie internetowej. Narzędzie to jest elementem konta reklamowego Facebooka.


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pełny obraz Twoich klientów

Wielokanałowość i funkcjonalność – to główne założenia Facebook Analytics. Wśród dostępnych funkcji znajdziemy tutaj m.in.:

Lejki sprzedażowe – pomogą nam dowiedzieć się, co użytkownicy musieli zrobić na stronie, aby ostatecznie doszło do konwersji. Można je budować dowolnie, w zależności od klienta. Dzięki nim możemy jasno stwierdzić, w jakim momencie użytkownicy opuszczają naszą stronę i nie dokonują konwersji. Ważne, że w każdej chwili jesteśmy w stanie zobaczyć, w którym etapie lejka sprzedażowego rezygnują oni z podejmowania dalszych kroków.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kohorty – pozwalają na mierzenie odsetka osób podejmujących dwa określone działania jednocześnie. Przykładowym zestawem działań mogą być: wyświetlenie strony i rejestracja w formularzu.

Pomiar retencji na przestrzeni czasu – pomaga nam w uzyskaniu dokładnych informacji (dzień, tydzień, miesiąc) na temat tego, po jakim czasie od pierwszej wizyty nasi klienci wracają na naszą witrynę.

Wartość relacji z klientem – czyli zbiór informacji o tym, ile dane grupy wydają na przestrzeni czasu oraz pomysły na to, jak znaleźć nowe sposoby zwiększenia przychodu.


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

Segmentacja użytkowników – można dokonywać jej na podstawie różnych zdarzeń, danych, informacji o urządzeniu oraz innych niestandardowych informacji. Otrzymane dane możemy dostosowywać do swoich własnych kryteriów lub skorzystać z gotowych propozycji szablonów.


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

Analiza wielokanałowa – daje możliwość tworzenia dowolnych grup składających się z Twoich stron. Dotyczy ona również zaawansowanych statystyk dla Instagrama (aktualnie w fazie testów beta).

Nakładanie – to zależność między tym, ile osób odwiedza witrynę firmy, a ile zostawia komentarze na fanpage’u. Odpowiedź na to i inne pytanie znajdziesz w raportach dotyczących nakładania się.


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

Warto spróbować

Zdecydowaną zaletą Facebook Analytics jest to, że w jednym miejscu możesz znaleźć informacje dotyczące interakcji klientów z Twoją firmą w witrynie, aplikacjach, na Facebooku i z udziałem botów. Nie ma również żadnego limitu liczby rejestrowanych zdarzeń, a do opisywanych zdarzeń możesz użyć aż do 25 parametrów (co powinno w zupełności wystarczyć do mierzenia nawet kont większych firm).

Facebook Analytics korzysta z zaawansowanego mechanizmu uczenia maszynowego w celu analizy i monitorowania danych. Dzięki temu pozwala oszczędzić czas i szybciej podejmować działania.


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

Facebook Analytics to narzędzie dające duże możliwości rozwoju w kwestii analityki prowadzonych stron i komunikacji zewnętrznej. Warto zwrócić również uwagę na prostotę tego narzędzia, które niemalże w całości można bardzo intuicyjnie poznać. W razie potrzeby możemy zajrzeć do przygotowanego FAQ.

Źródło screenów: analytics.facebook.com/blog/

 

Autor:

Kamil Leśniak
marketing specialist w DevaGroup. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.