Apple ponownie najcenniejszą marką świata według raportu Interbrands – tuż za nią Google i Amazon

Apple ponownie najcenniejszą marką świata według raportu Interbrands – tuż za nią Google i Amazon
Tegoroczny raport najcenniejszych marek świata wg Interbrands pokazuje jasno, że marki technologiczne dalej są na topie. Pierwsze miejsce zajęło ponownie Apple, tuż za brandem uplasowały się Google i Amazon. Facebook natomiast wypadł z pierwszej dziesiątki.
O autorze
0 min czytania 2019-10-18

Firma Interbrand zaprezentowała swój najnowszy, coroczny raport poświęcony najcenniejszym markom świata. W rankingu brane były pod uwagę takie czynniki, jak m.in. kondycja finansowa czy znaczenie marki dla konsumentów. Jak się okazało, w porównaniu do zeszłorocznego raportu, marki technologiczne dalej są na topie. 

Pierwsze miejsce ponownie zajęła marka Apple, tuż za nią znalazły się Google i Amazon. W pierwszej dziesiątce jedynie Coca-Cola odnotowała spadek wartości (-4%).

Firma Marka Zuckerberga straciła 12% i wypadła z elity – z 9. miejsca spadła na 14.

W rankingu Interbrand w tym roku pojawiły się też nowe marki – Dell Technologies (63. miejsce), Uber (87.) oraz LinkedIn (98.). 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Natomiast łączna wartość wszystkich marek w tegorocznym raporcie wynosi 2,3 bln dol. – oznacza to wzrost rok do roku o 5,7 %. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się