The Digitals kompletuje ekipę w aktywacji dla Warki

Uważne wsłuchanie się w potrzeby konsumentów marki może zaowocować kampanią, która śmiało i niekonwencjonalnie łączy potencjał ATL i interactive. Dowodem na to jest najnowsza aktywacja Warki. We wtorek 15.10, w przerwie meczu Anglia-Polska wyemitowany został spot „Ekipa w komplecie”.
O autorze
2 min czytania 2013-10-16

Facebookowy post jednego z fanów Warki – Szymona, najstarszego z czterech braci – stał się bezpośrednią inspiracją do opracowania przez The Digitals najnowszej aktywacji dla tej marki. The Digitals zaplanowali całość działań i w zaledwie kilkanaście dni, wraz z Papaya Films uwiecznili 90 sekundowym, para-dokumentalnym filmem akcję zjednoczenia braci, co stało się osią całej aktywacji.

– Takie tempo pracy jest charakterystyczne dla agencji, których pierwotną specjalizacją jest tzw. interactive – podkreśla Michał Kobierzewski z The Digitals. – Zrealizowanie spotu w spontanicznej odpowiedzi na post fana było dla nas bardzo naturalne. Codzienne życie fanów marki, ich potrzeby i marzenia dzięki możliwościom, które dają Social Media, są coraz bliższe życiu marek. Często mówi się o dialogu, jaki marki prowadzą z fanami na Facebooku. Dla nas dialog to za mało. W odpowiedzi na potrzebę czterech braci zdecydowaliśmy się zadziałać – dodaje Kobierzewski.

Wyemitowany w czasie meczu Anglia – Polska spot pokazuje autentyczną historią czwórki braci, z których trzech wyjechało na Wyspy Brytyjskie w poszukiwaniu lepszej pracy. Szymon, najstarszy z nich, pozostał w kraju. Bardzo rzadko widują się w komplecie, o czym Szymon wspomniał właśnie na fanpage’u Warki, komentując wpis o przesłaniu przez ekipę z polski skrzynki Warki do ich kumpla w Hiszpanii. To właśnie po komentarzu Szymona narodził się pomysł na aktywację. Reklama, wyemitowana premierowo w przerwie meczu w ciągu 90 sekund relacjonuje wydarzenia, które miały miejsce zaledwie kilka dni wcześniej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampanii towarzyszą 15-sekundowe spoty kierujące do konkursu facebookowego, zrealizowane przez agencję Just. To kolejny koncept komunikacji marki, w którym Warka stawia na autentyczne historie.

– Wszyscy zgodziliśmy się, że to świetny pomysł, idealna kontynuacja akcji Ekipa na Swoim – mówi Tomasz Kowcun z brand teamu Warki w Grupie Żywiec. – Chcieliśmy, żeby nasze działania były faktycznie reakcją na post Szymona, musieliśmy więc organizować wszystko bardzo szybko – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Warka skontaktowała się z braćmi Szymona i jego kolegami – spotkanie z rodzeństwem miało być dla niego kompletnym zaskoczeniem. Już kilka dni później agencja The Digitals i Papaya Films robiły pierwsze zdjęcia na Wyspach. Kulminacyjne spotkanie-niespodzianka odbyło się po niecałych dwóch tygodniach od wpisu na Facebooku. Koledzy wywabili Szymona do jednej z wareckich PIWIARNI, a po chwili zjawili się tam jego bracia. Wszystko to zobaczyli widzowie nowego spotu Warki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Od początku było dla nas jasne, że historię braci najlepiej przekażą oni sami – wyjaśnia Kowcun. – Stąd półdokumentalna forma filmu. To Szymon, Janek, Adam i Staszek opowiadają o swojej ekipie i akcjach, które robią, kiedy już spotykają się w komplecie.

Spot jest początkiem nowej aktywacji Warki, w której marka znów spełnia marzenia ekip. 16 października na profilu marki na Facebooku rusza konkursu, dzięki któremu konsumenci Warki mogą przeżyć podobną historię jak bohaterowie telewizyjnej reklamy. Ekipy mogą się zaprezentować za pomocą konkursowej aplikacji, a co tydzień spośród trzydziestki o największej liczbie „lajków” jednego zwycięzcę wybiorą czterej bracia – bohaterowie spotu. Warka pokrywa koszty podróży i pomaga ekipie zorganizować imprezę w jednej ze 78 wareckich PIWIARNI w całym kraju.

Kampanię uzupełnia komunikacja on-line i PR. Za koncepcję aktywacji i działania interaktywne odpowiada agencja The Digitals, spoty wyprodukowała Papaya Films, za 90-sekundowy spot odpowiada kreatywnie The Digitals, zaś za 15-sekundowe teasery Just. Działania PR-owe organizuje Roots PR, a zakup mediów MediaVest.