Facebook opublikował raport nt. największych trendów w branży gier

Facebook podsumowuje najważniejsze trendy w cieszącej się coraz większą popularnością branży gamingowej. Facebook Gaming 2019 to szerokie spojrzenie na branżę, które ma pomóc marketerom planującym premiery nowych tytułów oraz rozwijanie już wydanych gier tak, aby być o krok przed konkurencją.
O autorze
1 min czytania 2019-11-28

Branża gamingowa nieustannie rośnie i zyskuje na popularności, stając się tym samym najdynamiczniej rozwijającą się branżą rozrywkową. Gracze coraz częściej grają na platformach innych niż gamingowe, gry na konsole i urządzenia mobilne zaczynają rywalizować w tym samym segmencie, a firma odnotowuje wzrastającą rolę reklamy w świecie gier. Ponadto raport zawiera analizę głównych trendów na rynku gier na urządzenia mobilne i konsole oraz omówienie kierunku, w jakim podąża branża, a główne w wnioski to:

  • 5G jest przyszłością: pojawienie się 5G może wstrząsnąć branżą, podobnie jak pojawienie się modeli subskrypcji i gier w chmurze (na rynkach rozwiniętych i wschodzących).
  • styl grania ewoluuje: preferencje graczy zmieniają się dzięki dywersyfikacji lub grom mobilnym oraz rosnącemu apetytowi na znane marki.
  • podstawą budowania wartości jest sentyment: reklamy są wartościowe wtedy, gdy są wymienne na nagrody w grze, natomiast deweloperzy upatrują sukcesu dzięki mieszanym modelom monetyzacji.
  • siłą społeczności gamingowej jest poczucie wspólnoty: społeczność zawsze była ważna, a dziś dla graczy zarówno na urządzenia mobilne, jak i konsoli, odgrywa ona ważną rolę w odkrywaniu, zakupach, rozgrywce czy też pod kątem wzajemnej lojalności. 

Cały raport dostępny jest na stronie.