Nie ma zmian bez nieustających wyzwań – podsumowanie konferencji Imagination Day 9

W czasie konferencji Imagination Day 9, uczestnicy dowiedzieli się jak na kreatywność oraz na obecne trendy w marketingu patrzą międzynarodowi eksperci. Choć nadążanie za nowymi narzędziami jest istotne, to uchwycenie tego, co naprawdę jest skuteczne powinno iść w parze z impactem społecznym.
O autorze
2 min czytania 2019-12-04

Tegoroczna edycja konferencji Imaginaton Day była wyjątkowa, a rekordowa frekwencja w sali premierowej Multikino Warszawa Złote Tarasy, pokazała, że branża komunikacji marketingowej i kreatywnej potrzebuje takich wydarzeń. Blisko 800-osobowa publiczność pozostała do ostatniej prelekcji, by poznać punkt widzenia wszystkich światowych gości. Ich determinacja wynikała z chęci poszerzenia własnych horyzontów, znalezienia inspiracji oraz motywacji do dalszej, kreatywnej pracy.

Trudno o bardziej poruszające wyobraźnie rozpoczęcie konferencji niż wejście do świata audio za pomocą dobrze opowiedzianej historii. W rzeczywistości, w której wszystkie zmysły są pobudzane, uczestnicy zostali zachęceni do zamknięcia oczu i posłuchania klasyki literatury „Sherlocka Holmesa”, którą w brawurowy sposób przedstawił gość specjalny – aktor Borys Szyc. W największej sali warszawskiego Multikina z pomocą partnera konferencji platformy Storytel (specjalistów od inspirujących opowieści), udało się stworzyć niepowtarzalny, teatralny klimat. Oryginalne i kreatywne wystąpienia to domena konferencji Imagination Day – organizatorzy gościli już w przeszłości na scenie kilkunastoosobową orkiestrę, jak i wirtuoza gry na własnoręcznie stworzonym instrumencie.

– Zapomnijmy o utartych schematach, o tym co znamy. Mimo znaczących zmian wynikających ze wciąż unowocześnianych narzędzi komunikacji, nieustannie powielamy te same wzory – w wizualizacji, sposobie przekazu itd. Zapomnijmy o nich już teraz, by zacząć tworzyć od nowa – całkiem nowe kampanie – nawoływał w pierwszej prelekcji Tom Goodwin, head of innovation – Zenith New Jork.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Podejście do reklamy powinno być bardziej empatyczne, a nie wyłącznie oparte na statystykach, tabelach. Zapominamy o emocjach i instynktach – a to właśnie one są ważne, aby stworzyć skuteczną komunikację z ludźmi – mówiła Amaya Coronado, CEO z LOLA Mullen Lowe Spain, Madryt.

Amaya w swojej prezentacji pokazywała efekty naszych bezwiednie dawanych lajków i reakcji w social mediach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Innym poruszonym podczas Imagination Day tematem był e-sport oraz gaming – Alban Dechelotte, Head of sponsorship and business development z Riot Games, odpowiedział na pytanie, gdzie możemy szukać inspiracji w tej dziedzinie:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Żeby zobaczyć przyszłość e-sportu, trzeba pojechać do Chin – podsumował na koniec swojego energetycznego wystąpienia.

Prelekcja Lauren Haberfield, Senior Art Director – BETC, była swoistą klamrą całego wydarzenia. Lauren na konkretnych przykładach udowodniła, że marki mają istotny wpływ na zmiany społeczne. Często jest on ważniejszy niż odgórne prawo i obowiązki, a ponad 60% konsumentów uważa, że marki mogą rozwiązać problemy lepiej partie rządzące. Kreowanie świata poprzez komunikację marketingową nie powinno więc wyłącznie dążyć do sprzedaży, ale na również pokazywać pozytywne wzorce i wpływać na społeczeństwo. Przy pędzie ówczesnego świata, przy ogromie pracy jaka nas pochłania, nie można zapominać o możliwości wypalenia zawodowego.

– Ilu z nas ma plany na weekend, a kiedy przychodzi sobota rano decydujemy się zostać w domu i zamówić jedzenie? – pytała retorycznie Lauren, ze sceny tegorocznej konferencji Imagination Day.

Imagination Day to największe święto branży kreatywnej w Polsce. Podczas konferencji można było usłyszeć o kampaniach narodzonych w prestiżowych konkursach i o tym, co inspiruje najbardziej twórcze osoby z całego świata. Charakterystyczne dla tej konferencji jest to, że skupia ona największe, międzynarodowe nazwiska, oscylujące wokół kreatywności.

– W czasie konferencji zaskoczyło mnie spójne połączenie tak wielu tematów i tylu wybitnych prelegentów z różnych dziedzin – podkreślił jeden z referentów Pat Stephenson, founder agencji Boys + Girls.

W tym roku udział w konferencji wzięli również: Pia Af Hällström, Creative Director & Partner z Works Finland, Chris Chapman, Art. Director, Droga 5, Jeff Nelson, Chief Technology Officer z Blavity oraz albański artysta Vasjen Katro. Konferencję poprowadził Maciej Sawicki.

W ramach Imagination Day, tego samego dnia odbył się również wieczorny Pokaz Reklam Cannes Lions, nagrodzonych podczas prestiżowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, w sieci kin Multikino, w siedmiu miastach na terenie Polski: Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa, Wrocław. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

W przyszłym roku, z okazji jubileuszowej – 10 edycji Imagination Day, konferencja będzie dwudniowa, a bilety w promocyjnej cenie pojawia sie w sprzedaży już w styczniu.