Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Dzień Darmowej Dostawy już 10 grudnia. Ponad 1200 sklepów gotowych na akcję

W tym roku ponad tysiąc sklepów internetowych weźmie udział w Dniu Darmowej Dostawy. 10 grudnia ich klienci nie zapłacą za przesyłkę. To już 10. edycja akcji, w której co roku regularnie uczestniczą sklepy internetowe z kilkudziesięciu branż.
O autorze
2 min czytania 2019-12-09

Jak działa Dzień Darmowej Dostawy? Zasady są proste. W najbliższy wtorek, 10 grudnia, między godzinami 00:01 a 23:59, klienci e-sklepów biorących udział w akcji nie zapłacą za przesyłkę ani złotówki. Forma dostawy nie ma znaczenia, kupujący może wybrać każdą z opcji dostępnych na stronie. Jedynym warunkiem jest dostawa na terenie Polski.

Dzień Darmowej Dostawy można uznać za kontynuację rozpoczętego w Black Friday sezonu wyprzedaży. W DDD udział weźmie ponad 1200 e-sklepów z całej Polski. Akcja odbywa się już po raz dziesiąty. E-sklepy zostały podzielone na 30 kategorii – od AGD, przez książki, odzież, motoryzację, po zoologię. Dla kupujących dostępna jest nie tylko wyszukiwarka sklepów na stronie akcji, ale także wyszukiwarka produktów pozwalająca szybko znaleźć poszukiwany towar. Dodatkowo, każdy sklep na liście przechodził wstępną weryfikację pod kątem niepożądanych zapisów w regulaminie.

– Płatność za dostawę jest często powodem rezygnacji z zakupów online, ponieważ zwiększa de facto cenę produktu, która nie jest już tak atrakcyjna w porównaniu ze sklepem stacjonarnym. Biorąc na siebie koszty dostawy, sklepy usuwają barierę wejścia i zyskują tym samym więcej zamówień, często od nowych klientów. A klienci kupują bez dodatkowych kosztów. Wszyscy zyskują – tłumaczy Krzysztof Bartnik, inicjator akcji DzienDarmowejDostawy.pl w Polsce.

Realna oszczędność

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Koszt dostawy bywa relatywnie wysoki w porównaniu z ceną produktu, szczególnie w przypadku drobnych świątecznych zakupów. W DDD istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że konsument porzuci koszyk i zrezygnuje z zakupu w trakcie finalizowania zamówienia. W tym dniu klienci mogą realnie zaoszczędzić. Sklepy biorące udział w akcji nie mogą podnosić cen produktów, by zrekompensować sobie koszty dostawy, jest to zapisane w regulaminie. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że sklep może wprowadzić limit 20 zł lub 50 zł jako minimalna wartość zamówienia, od której działa darmowa dostawa.

– Akcja jest też dobrą okazją dla klientów chcących złożyć zamówienia na towary gabarytowe, w szczególności, jeśli są ciężkie. Tego dnia darmową przesyłkę oferują m.in. sklepy ze sprzętem ogrodowym, RTV czy wyposażeniem łazienek. Często koszt transportu takich produktów może wynieść nawet ponad 100 złotych. Tego dnia jest za darmo – komentuje Krzysztof Bartnik.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Listę sklepów biorących udział w akcji można znaleźć na stronie dziendarmowejdostawy.pl. Tego dnia skorzystamy z darmowej przesyłki zarówno w dużych, jak i mniejszych sklepach internetowych (m.in. LokiKoki.pl, 5.10.15. kids, Finansowy Ninja, NEONET czy Xiaomi365.pl). Akcja Dzień Darmowej Dostawy nie byłaby możliwa także bez zaangażowania partnerów z branży e-commerce. W tym roku  Partnerami Premium akcji są: IdoSellShop, Furgonetka, IMKER logistyka, Skąpiec.pl, Moneteasy i Opineo.pl.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się